Clio 2 startspärr.

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Renopalle
Posts: 9
Joined: 24 Aug 2018, 19:05
Firstname: Göran
Surname: Palm
Location: Ås

Clio 2 startspärr.

Post by Renopalle »

Hej alla.

Har en 1,2 16V 2002 som jag köpt på mig med startspärrsproblem. Funkar ibland och nu inte alls, immolampan blinkar hastigt. Felkodläsaren anger att nyckeltransponderns datalina är kortsluten till jord, ibland även att EEPROM fel föreligger. Misstänker UCH då ingen av nycklarna fungerar.
Finns någon som kan bistå med kopplingsschema då Haynes helt saknar detta för transpondern. skulle behöva "ringa" upp kablarna mellan transponder och nästa box som jag antar är UCH. Jord finns till transponder och alla jordningar i bilen är fixade.
Tacksam för hjälp.
Göran Palm
Renopalle
Posts: 9
Joined: 24 Aug 2018, 19:05
Firstname: Göran
Surname: Palm
Location: Ås

Re: Clio 2 startspärr.

Post by Renopalle »

Renopalle wrote:Hej alla.

Har en 1,2 16V 2002 som jag köpt på mig med startspärrsproblem. Funkar ibland och nu inte alls, immolampan blinkar hastigt. Felkodläsaren anger att nyckeltransponderns datalina är kortsluten till jord, ibland även att EEPROM fel föreligger. Misstänker UCH då ingen av nycklarna fungerar.
Finns någon som kan bistå med kopplingsschema då Haynes helt saknar detta för transpondern. skulle behöva "ringa" upp kablarna mellan transponder och nästa box som jag antar är UCH. Jord finns till transponder och alla jordningar i bilen är fixade.
Tacksam för hjälp.
Hej igen.

Kanske ingen läser men vill bara meddela att problemet med immolampan berodde på felande UCH. Denna är bytt till en begagnad omprogrammerad enhet och allt är frid och fröjd.

Skickat från min TrekStor SurfTab xiron 10.1 3G via Tapatalk
Göran Palm
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Clio 2 startspärr.

Post by Stymie »

Vad bra! Som du skrev i första inlägget så bör man misstänka UCH.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Renopalle
Posts: 9
Joined: 24 Aug 2018, 19:05
Firstname: Göran
Surname: Palm
Location: Ås

Re: Clio 2 startspärr.

Post by Renopalle »

Hej.

Finns någon med Can Clip i Jämtland. Skulle behöva justera några saker i en Clio -02 med 1,2 16V motorn.


Skickat från min Mi A1 via Tapatalk
Göran Palm
Post Reply