Renault Trafic - 1986

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Flamman93
Posts: 1
Joined: 20 May 2019, 00:53
Firstname: Erik
Surname: Gabrielsson

Renault Trafic - 1986

Post by Flamman93 »

Hej kära Renault nördar!

Jag har nyligen kommit över en Renault Trafic från 1986 med 1.6 Bensinare. Den är utrustad som en Camper där tanken är att komma ut i sommar och rulla runt på olika äventyr. Men som bilen står nu så är det något ut av ett projekt då motorn inte går. Jag köpte denna bil med trasig motor och nu har ambitionen att få liv i den. Jag vet inte allt för mycket om bilens historia men jag tror att det som har hänt är att först gick frost pluggen sönder vilket i sin tur gjorde att motorn förlorade kylning. Detta anar jag då jag ser att frost pluggen är bytt. Efter detta har även motorn kokat vilket har fått toppen att gå. Efter detta tog ägaren innan mig över projektet. Han har sagt att toppen nu skall varigt planad samt ny packning. När han skulle testa att dra runt motorn så följde cylinderfoderna med och där någonstans tröttnade han. Så nu är det min tur att försöka få liv i den.

Har en fundering gälande cylinderfoderna, kan det vara så att dom blivit ovala och det är det som gjort att dom hängde med?

Jag letar även efter en verkstadsmanual om någon har det liggandes.

All form av feedback uppskattas.
//Flamman
Post Reply