CLIO III 1.2 16V HI-FLEX (BR1U, CR1U)

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
2 loud
Posts: 6
Joined: 20 Jan 2013, 02:08
Location: järfälla

CLIO III 1.2 16V HI-FLEX (BR1U, CR1U)

Post by 2 loud »

är den någon som har en explodied wiew över hus insprutningen ser ut på denna motor och om det nu är vanliga injektorer vart finner jag dom ? dom vanliga kedjorna har inte ens lagt upp dom ,,, motorn får misständningar från cylinder ett konstant nu ,,, tidigare har dessa misständningar försvunnit med stiftbyte men det funkar inte längre så nu misstänker jag en defekt injektor ,,, bilen har bara gått 7K mil (2010)
Åke Georgsson
Mats
Posts: 131
Joined: 10 Dec 2002, 00:53
Location: Stockholm

Re: CLIO III 1.2 16V HI-FLEX (BR1U, CR1U)

Post by Mats »

Det nr jag får fram är 82 00 759 034
/Mats Nilsson #524
2 loud
Posts: 6
Joined: 20 Jan 2013, 02:08
Location: järfälla

Re: CLIO III 1.2 16V HI-FLEX (BR1U, CR1U)

Post by 2 loud »

tack fick fram en injector och bytte den ,,, bilen är nu "3 1/2 "cylindrig till och från ,,,, har fått en nya felkoder DF436 (LOW FUEL MISSFIREING) EOBD (DESTRUCTIVE MISSFIREING ) DF059 MISSFIRE ON CYLINDER 1 DF109 LOW FUEL MISSFIREING

Nått är bevisligen inte som det ska och jag vete faaan vart jag ska börja riva ,,, en motor som gått 7000 mil bör inte ventilerna vara nått bekymmer med ,, och sen all elektronik ,,, kan mycket väl vara ett fel i ecm ,, nån som stött på detta tidigare och hittat felet ? har sökt lite internationellt och misständningar verkar vara ett väldigt vanligt problem men har inte hittar någon som löst det än ,,, att börja ge sig in och renovera motorn är inget att tänka på .. då köper man en beg från skroten och hinkar i istället men det hjälper ju inte om det är ett datafel ,,, vart kan man lämna in den för en riktig diagnos i stockholmsområdet ? (asså en riktig ,, inte bara att tanka ur koderna det gör jag själv )
Åke Georgsson
Post Reply