c-lås + fjärr kontroll

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
hassan
Posts: 2
Joined: 17 Jul 2007, 12:40

c-lås + fjärr kontroll

Post by hassan »

hej goa medelmar
bilens fjärr kontroll fungar inte. det går ej att låsa upp eller in med den.
tryck knapp för c- lås in i bilen fungerar.
har bytt battri fjärr kontroll.
Vet nån vad är felet??
Kangooloon
Posts: 26
Joined: 15 Jul 2007, 20:58
Location: Göteborg

Post by Kangooloon »

Det låter inte som något säkringsfel men givetvis bör säkringarna kollas ändå, man har ju hört en del konstiga följdeffekter en trasig säkring kan ge.

Annars låter det som att mottagaren (antennen på taket och boxen inne i taklampan) har oxiderat igen eller är fuktig m.m. Ta isär och se över den.

Mvh
Johan
Johan Hasselqvist - Göteborg

Renault Kangoo 1.4 -99 Family
BlåGrön, girafflucka, radiofjärr.
Nike
Posts: 29
Joined: 01 Oct 2006, 19:57

Post by Nike »

Troligtvis är det fjärren som är kass. Känner många clioägare som har detta bekymmer. En kille på Volvo sa att man inte kunde ha fjärren tillsammans med vanliga nycklar!! Bytte min kostade knappt 1000kr.
Niklas Samuelsson - Alingsås
Renault Clio 1,4 -99
hassan
Posts: 2
Joined: 17 Jul 2007, 12:40

Post by hassan »

Tack Kangooloon (Johan) för tipset.
Jag lösade kontakten på mottagare . det fanns ingen battrei där.
men jag satte tillbaks . då fungade fjärr-kontroll.
vet inte vad var felet . :D
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

hassan wrote:Tack Kangooloon (Johan) för tipset.
Jag lösade kontakten på mottagare . det fanns ingen battrei där.
men jag satte tillbaks . då fungade fjärr-kontroll.
vet inte vad var felet . :D
Hej hassan skulle du vara snäll att lagga in namn och ort enl forumsreglerna..som står längs ner i mitt inlägg...tack på förhand..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
emplant
Posts: 3
Joined: 21 Jan 2008, 17:59
Location: Öregrund

Post by emplant »

Kangooloon wrote:Det låter inte som något säkringsfel men givetvis bör säkringarna kollas ändå, man har ju hört en del konstiga följdeffekter en trasig säkring kan ge.

Annars låter det som att mottagaren (antennen på taket och boxen inne i taklampan) har oxiderat igen eller är fuktig m.m. Ta isär och se över den.

Mvh
Johan
Jag har också problemet att fjärren till centrallåset inte funkar, menar du att någon av mina två antenner på taket av Kangoon har något att göra med radiosignalen från nyckeln? Den ena (långa) antennen är väl till radion och så finns det en kort antenn som jag trodde var till den tidigare ägarens mobiltelefon? Har jag fel, jag vet inte så mycket om antennutrustningen på Kangoo? Vore toppen att få lite tips inför felsökningen.
Anders Holm
Post Reply