automatisk avbländande backspegel??

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
spellz
Posts: 54
Joined: 15 Jan 2008, 21:39
Location: lidköping

automatisk avbländande backspegel??

Post by spellz »

Hej jag undrar hur man vet om man har en avbländande backspegel...? jag har kollat instruktionsboken och på de bilder som finns så är det ett smalt fäste till en "normal" backspegel och en lite större klump om man har avbländande... hur kan man se det tacksam för svar mvh jocke Sån som är på den högra bilden har jag Men ingen fotocell vad jag kan se----


en fråga till... Det står i instruktionsboken att bilen har 70 liters tank men det går inte riktigt ihop med vad färddator och mina tankningar säger...?
samt när man har auto infällbara sidospeglar är det alltid båda som fälls in eller kan man bara ha på förarsidan eller är det så att min vänstra är trasig
kanske dumma frågor men men jag vill veta.. :) :shockImage
Last edited by spellz on 04 Mar 2008, 20:06, edited 2 times in total.
Joakim Friman..lidköping.
laguna II -03 .............
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stymie »

sitter en liten fotocell (rund plupp som är riktad bakåt) vid spegeln
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
spellz
Posts: 54
Joined: 15 Jan 2008, 21:39
Location: lidköping

Post by spellz »

ok det ska ja kolla tackar!!
Joakim Friman..lidköping.
laguna II -03 .............
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

70L stämmer, men bilen gnäller efter ca 55L.. mao super reserv :D
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
spellz
Posts: 54
Joined: 15 Jan 2008, 21:39
Location: lidköping

Post by spellz »

ok bra att veta!!! ja börjar bli lite närvös för att bilen har förbrukat ca 55 liter och säger att det går att köra ca 7 mil till men ändå är snittet på 9,6 liter/100 km-- men är ju ändå ganska långt ner på det röda... men då har jag ju antagligen runt 10 liter innan det börjar bli tomt
Joakim Friman..lidköping.
laguna II -03 .............
tiger_elin
Posts: 17
Joined: 06 Mar 2008, 21:57
Location: Fotskäl

Post by tiger_elin »

Jag har automatisk avbländare i backspegeln - har dock inte tänkt på hur backspegeln ser ut :oops: . Om du har det eller inte, märker du ju om inte annat vid mörkerkörning!

Angående de auto.infällbara backspeglarna så är nog din vänstra trasig... Min bil skjuter nämligen in båda speglarna! Dock har den högra kärvat en gång, men den skärpte till sig efter några försök.
Elin Eriksson
Fotskäl

Renault Laguna -02
Post Reply