Volvo 480 turbo? funkar det?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
No_Fear
Posts: 17
Joined: 21 Aug 2003, 22:17
Contact:

Volvo 480 turbo? funkar det?

Post by No_Fear »

Hallå.

Har fått nys om en relativt billig 480 turbo motor som jag är lite sugen på att trcyka ner i min lilla 5:a.
Funkar det?
Krävs det mycket modifiering?

Någon här som gjort det?

/No_Fear...
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

sök på forumet så hittar du en del trådar om just detta bl a min GTT lever
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by No_Fear</i>
<br />Hallå.

Har fått nys om en relativt billig 480 turbo motor som jag är lite sugen på att trcyka ner i min lilla 5:a.
Funkar det?
Krävs det mycket modifiering?

Någon här som gjort det?

/No_Fear...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">minst 2, en är till salu
No_Fear
Posts: 17
Joined: 21 Aug 2003, 22:17
Contact:

Post by No_Fear »

Men vilka har gjort det då?

Och timolo om du har gjort det. skulle du vilja berätta om där är några som helst problem? Passar allt rakt av eller krävs det några moddar?
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

jag har inte gjort det på min men Buff och Sqrmicke på forumet är 2 av de som hat gjort dettatjen
smotany
Posts: 38
Joined: 06 Jan 2003, 21:31
Location: Sweden
Contact:

Post by smotany »

Någon som har kopplingscheman? Hade ju vart ett kul dokument att ha...
ps! om ni skall bygga finns det en 480turbo med nyss utbytt motor för 4000, killens mail är: ruokojarvi@telia.com
djcnp
Posts: 4
Joined: 07 Oct 2003, 19:45

Post by djcnp »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by smotany</i>
<br />Någon som har kopplingscheman? Hade ju vart ett kul dokument att ha...
ps! om ni skall bygga finns det en 480turbo med nyss utbytt motor för 4000, killens mail är: ruokojarvi@telia.com
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">


hans motor har precis fått en ny ägare [:p]
känns lite så små skoj!
smotany
Posts: 38
Joined: 06 Jan 2003, 21:31
Location: Sweden
Contact:

Post by smotany »

Vad fick du ge?
djcnp
Posts: 4
Joined: 07 Oct 2003, 19:45

Post by djcnp »

har inte hämtat den men 3000 fick ja ge för hela 480:n=)
har bara några mil till honom så ska hämta den så fort som möjligt=)
smotany
Posts: 38
Joined: 06 Jan 2003, 21:31
Location: Sweden
Contact:

Post by smotany »

Biilligt och bra:)
djcnp
Posts: 4
Joined: 07 Oct 2003, 19:45

Post by djcnp »

japp priset är inget att klaga övet! = )
sen ska det hel-renoveras.. å så lite små modifieringar! =)
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by No_Fear</i>
<br />Hallå.

Har fått nys om en relativt billig 480 turbo motor som jag är lite sugen på att trcyka ner i min lilla 5:a.
Funkar det?
Krävs det mycket modifiering?

Någon här som gjort det?

/No_Fear...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">minst 2, en är till salu
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">2 har gjoprt det o den sista är inte till salu längre....[:D][8D]!
!
!
\/
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by No_Fear</i>
<br />Hallå.

Har fått nys om en relativt billig 480 turbo motor som jag är lite sugen på att trcyka ner i min lilla 5:a.
Funkar det?
Krävs det mycket modifiering?

Någon här som gjort det?

/No_Fear...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">minst 2, en är till salu
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">2 har gjoprt det o den sista är inte till salu längre....[:D][8D]!
!
!
\/
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">äh nu är det ingen gtt länge.det blir ju samma sak om jag trycker ner en sån motor i min gte
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by No_Fear</i>
<br />Hallå.

Har fått nys om en relativt billig 480 turbo motor som jag är lite sugen på att trcyka ner i min lilla 5:a.
Funkar det?
Krävs det mycket modifiering?

Någon här som gjort det?

/No_Fear...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">minst 2, en är till salu
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">2 har gjoprt det o den sista är inte till salu längre....[:D][8D]!
!
!
\/
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">äh nu är det ingen gtt länge.det blir ju samma sak om jag trycker ner en sån motor i min gte
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">org motorn som satt e den GTT står en del sthlm o en del i småland för de va ja som köpte den motorn men har sålt den vidare till en viss rallyförare i klubben
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

men skildnaden är ju att jag får ha 4,5 i co vid tomgång o det får inte ni.....chassit är ju fortfarande gtt.....f7r är snart på väg till den så då kan jag kalla den Renault iaf...


Ska ut o köra lite race nu...kram
Post Reply