renault laguna 02 däck sensor

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
nylle
Posts: 22
Joined: 31 Aug 2008, 00:21
Location: malung

renault laguna 02 däck sensor

Post by nylle »

helt plötsligt stog det .tyre sensor missing efter en stund då slocknar den.brevid radio panelen där det visar en bil det visar bilen hela tiden utan däck.vad gör jag. mvh nylle
olle nyhlen
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

vad för bil har du då?
är det en renault du har så kan det vara så att du har däcktrycksövervakning på dina däck!
se i din instruktionsbok för bilen så står det även där.
John Ignell Enviken
nylle
Posts: 22
Joined: 31 Aug 2008, 00:21
Location: malung

däck sensor nylle

Post by nylle »

jag har en renault laguna 02
olle nyhlen
nylle
Posts: 22
Joined: 31 Aug 2008, 00:21
Location: malung

däck sensor nylle

Post by nylle »

hej jag vet att det är däcktrycksövervakning. men på panelen visar den bilen men alla däck är borta man har sett alla däcken förut och hur mycket tryck det har varit på olika däcken
olle nyhlen
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stymie »

Har du bytt till vinterdäck utan trycksensorer?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
nylle
Posts: 22
Joined: 31 Aug 2008, 00:21
Location: malung

däck sensor nylle

Post by nylle »

jag har bytt till vinterdäck men det sitter sensorar på dom det har fungerat ett tag.tycker det är märkligt att alla fyra hjulen är borta.
olle nyhlen
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Re: däck sensor nylle

Post by chh »

nylle wrote:jag har bytt till vinterdäck men det sitter sensorar på dom det har fungerat ett tag.tycker det är märkligt att alla fyra hjulen är borta.
Bilen larmar först efter ca 5mil körning om du bytt däck. Den försöker hitta hjulen så länge.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
nylle
Posts: 22
Joined: 31 Aug 2008, 00:21
Location: malung

Post by nylle »

Efter att jag bytt till vinterdäck har jag kört ca 90 mil, så det är inte det de beror på. Nåt måste ha hänt med sensorn.
olle nyhlen
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

nylle wrote:Efter att jag bytt till vinterdäck har jag kört ca 90 mil, så det är inte det de beror på. Nåt måste ha hänt med sensorn.


Är alla borta så är det enda att åka in till volvo, kan vara att dom är felprogrammerade... fungerade dom förra vintern?
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
nylle
Posts: 22
Joined: 31 Aug 2008, 00:21
Location: malung

Post by nylle »

Förra vintern ägde jag inte bilen, men det har fungerat hela sommaren och även hela tiden sedan jag bytt till vinterdäck. Så något måste ju ha hänt nu.
olle nyhlen
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

det tar 10sekunder för renault att klura ut det hela genom att koppla upp bilen till clip. Gör det så sparar du massor av tid :)
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Post Reply