Club Renault Sverige www.clubrenaultsverige.com
Författare Meddelande

<  Allmänt om Renault  ~  Kod till bilstereon?

InläggPostat: ons 30 mar 2005, 12:52
Hej, tjejen har en eftermonterad orginalstereo, med cd-vxl i sin meganecab -01. Man kan se det om man kollar noga, så går stereon i blått, medan inredningen är mer åt grått. Bilen är tysk import, och koden stog ej där den brukar i fahrzeugbrief (jämförde med kompisens brief). Så den är garanterat eftermonterad. Vill ju inte byta ut stereon, då den är integrerad med displyen i klockan, samt att hon har ratt reglage, men när jag bröt strömmen så vill ju stereon a en kod. Någon som vet om renault har någon standard kod som går runt alla stereos, eller om man kan lämna in den och få detta fixat. Får inte tag på förre ägaren i tyskland heller tyvärr och även om jag får det kanske han inte har koden....

Offline Profil
InläggPostat: ons 30 mar 2005, 13:23
Inlägg: 354Ort: GöteborgBlev medlem: sön 11 apr 2004, 19:56
tror de är olika för olika stereos. Har haft olika på mina två i alla fall..

Offline Profil
InläggPostat: ons 30 mar 2005, 13:28
Jo, det är det, men ibland har tillverkarna en kod, som funkar på alla deras apparater, som ibland råkar läcka ut bakvägen, var mer om det fanns någon sådan....Eller om man kunde få ut en geno renault sverige. m.h.a. tillverkningsnummret på stereon.

Offline Profil
InläggPostat: ons 30 mar 2005, 14:01
Inlägg: 354Ort: GöteborgBlev medlem: sön 11 apr 2004, 19:56
det borde man kunna tycker man ju...

Offline Profil
InläggPostat: tor 31 mar 2005, 00:14
AnvändarvisningsbildInlägg: 28Ort: SäffleBlev medlem: mån 21 mar 2005, 14:48
Hej!
Försök kolla med din Renault-handlare... de brukar för några hundralappar kunna hjälpa till med koder. Att de kan hjälpa dig tror jag nog... om de vill är en annan sak... antar att det inte är populärt med importbilar bland ÅF.... :-)

/Andreas

Offline Profil ICQ
InläggPostat: tor 31 mar 2005, 11:01
Någon som vet någon bra renault återförsäljare i göteborg, helmia i karlstad har varit hjälpsamma, men nu är jag i gbg. Killen ssom jag pratade med på bilia alemdal om en annan grej, verkade ha problem med frugan eller nått och endast var intresserad av att låta det gå ut över någon annan. Men man kanske kan åka ut till hisingen. Sen är det nog ganska mycket beroende på vem man talar med kan jag tro...ska göra ett försök hos renaullt efter helgen, då jag tagit reda på serienummer på stereon så jag har all fakta...hur får man ur stereon, är det bara att sticka in sunda spetsiga föremål i hålen och dra eller måste man ha stereons verktyg

Offline Profil
InläggPostat: tor 31 mar 2005, 21:00
AnvändarvisningsbildInlägg: 81Ort: Ronneby, SwedenBlev medlem: ons 14 apr 2004, 00:52
Tjena !!!

Jag hade samma problem med min original stereo i clion ... Men jag gick in på volvo så fixade de koden på en dag ungefär för runda slantar 300-400 har jag för mig att det var.

Jag hade lite grövre pappspik och stack in i hålen sen tog jag tag i kasetthålet och drog utåt. Gick smärtfritt =)))

Offline Profil
InläggPostat: tor 31 mar 2005, 21:03
AnvändarvisningsbildInlägg: 81Ort: Ronneby, SwedenBlev medlem: ons 14 apr 2004, 00:52
Ang. serienummer på stereon har jag för mig att de endast kollade på klisterlappen som sitter på insidan av passagerardörren fram. De kan få fram stort sett allt med hjälp av den klisterlappen.

Offline Profil
InläggPostat: tor 31 mar 2005, 22:58
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mjaak</i>
<br />Ang. serienummer på stereon har jag för mig att de endast kollade på klisterlappen som sitter på insidan av passagerardörren fram. De kan få fram stort sett allt med hjälp av den klisterlappen.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Detta är en eftermonterad orginalstereo. d.v.s. att den inte satt i när bilen rullade ut från fabriken....

Offline Profil
InläggPostat: lör 02 apr 2005, 15:23
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by elak_ekorre</i>
<br />Hej!
Försök kolla med din Renault-handlare... de brukar för några hundralappar kunna hjälpa till med koder. Att de kan hjälpa dig tror jag nog... om de vill är en annan sak... antar att det inte är populärt med importbilar bland ÅF.... :-)

/Andreas
[:)]
E inga prob med import bilarna, tror det är ägarnas egna instälning till det hela.

Offline Profil
InläggPostat: sön 03 apr 2005, 11:11
Inlägg: 61Ort: HelsingborgBlev medlem: fre 05 mar 2004, 22:15
Hej
Vilket fabrikat har stereon? Är det en Philips så vänder du dig till Servex i Norrköping och du kan kan via webben fylla i ett formulär så får du koden till en kostnad av 395:-
Ang. importbil eller ej, ägarna brukar bli skeptiskt bemötta när dom har en sådan av åf etc. Men detta bemötande har blivit bättre med tiden. Dom har helt enkelt fått acceptera verkligheten.
När jag får frågan om min Renault är importerad så brukar jag svara "Självklart! Det är väl alla Renaulter!" Och då brukar det gå upp för dessa skeptiker hur enfaldiga i deras sinne dom är. [8D]

Offline Profil WWW ICQ
InläggPostat: mån 04 apr 2005, 10:31
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by R17TSi</i>
<br />Hej
Vilket fabrikat har stereon? Är det en Philips så vänder du dig till Servex i Norrköping och du kan kan via webben fylla i ett formulär så får du koden till en kostnad av 395:-
Ang. importbil eller ej, ägarna brukar bli skeptiskt bemötta när dom har en sådan av åf etc. Men detta bemötande har blivit bättre med tiden. Dom har helt enkelt fått acceptera verkligheten.
När jag får frågan om min Renault är importerad så brukar jag svara "Självklart! Det är väl alla Renaulter!" Och då brukar det gå upp för dessa skeptiker hur enfaldiga i deras sinne dom är. [8D]

Perfekt, precis vad jag sökte, enkelt och bra

Offline Profil
InläggPostat: tis 12 apr 2005, 12:25
Kan fixa fram koder betydligt billigare än 395kr. Eller de 570 som de vanliga åf tar. Så är det någon som behöver en kod kan ni väll säga till.

Offline Profil
InläggPostat: tis 12 apr 2005, 12:35
AnvändarvisningsbildForumpolisInlägg: 1471Ort: NorrköpingBlev medlem: tis 30 mar 2004, 18:59
Det finns diverse program att hitta på Internet för att generera den rätta koden.
Det du behöver veta är tillverkare, modell samt serienummer på stereon.

Offline Profil WWW
InläggPostat: tis 12 apr 2005, 16:47
AnvändarvisningsbildForumpolisInlägg: 1471Ort: NorrköpingBlev medlem: tis 30 mar 2004, 18:59
Det går dock inte att använda den metoden på alla modeller.
På:
http://www.eserviceinfo.com/index.php?w ... calculator
finns en del program att hämta hem gratis.

Offline Profil WWW

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 1 av 2
19 inlägg
Gå till sida 1, 2  Nästa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori