Renault 16 modell 1150 årsmodell 1968

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mariaR16
Posts: 3
Joined: 04 Jul 2015, 10:23
Firstname: maria
Surname: brunström
Location: boliden

Renault 16 modell 1150 årsmodell 1968

Post by mariaR16 »

Håller på med hjälp av min sambo att renovera min R16. Har fått hem min R16 efter flera år på annan ort, när vi hämtade hem bilen så saknas det vissa delar.

Alla lyktglas fram och bak, blinkersglas, positionsglas fram tyvärr sönderslagna. Cigarettändaren saknas, originaldomkraft saknas, expansionskärlet saknas, interiörbelysningen i taket sönderbruten, ena solskyddet har någon brytit sönder, bägge backspeglarna avbrutna, en del småbucklor.

Men jag har nu fått tag på expansionskärl, lyktor fram och bak, positionsglasen fram. Iallafall det går framåt och ingen är gladare än jag :D

Har då ett bekymmer om någon vänlig själ här kan hjälpa mig på något sätt. Det är att jag får inte kylfläkten att fungera, jag hör att det klickar i reläet men fläkten går inte igång. Har testat fläktmotorn och den funkar men vill inte gå när den är kopplad till reläet. Fattas det någon kabel tro? Eller är det nåt annat fel? Ett stift är tomt ska det sitta kabel där?

Åh hej vad det går, var å besikta bilen idag och blev en ombesiktning. Inte nå svåra saker utan anliggande frambromsar, signalhornet ur funktion och torkarblad, wihoo :racesmile:
Okej inte värst iallafall, men då till det som verkar krångligast är att få en entusiastförsäkring på bilen. lättare sagt än gjort. Har nu skaffat enbart en trafikförsäkring så att det går att nyttja bilen för provkörningar.
Maria Brunström
mariaR16
Posts: 3
Joined: 04 Jul 2015, 10:23
Firstname: maria
Surname: brunström
Location: boliden

besiktning av bilen

Post by mariaR16 »

Åh hej vad det går, var å besikta bilen idag och blev en ombesiktning. Inte nå svåra saker utan anliggande frambromsar, signalhornet ur funktion och torkarblad, wihoo :racesmile:
Okej inte värst iallafall, men då till det som verkar krångligast är att få en entusiastförsäkring på bilen. lättare sagt än gjort. Har nu skaffat enbart en trafikförsäkring så att det går att nyttja bilen för provkörningar.
Maria Brunström
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Renault 16 modell 1150 årsmodell 1968

Post by Robin »

Inga bilder ? :)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply