Ljud från motorn, ljudfil finns!
Moderator: Forumpolisen
-
- Firstname: Kent
- Surname: Brixström
Ljud från motorn, ljudfil finns!
Spelade in ljudet från motorn/motorrummet idag. Ladda hem och lyssna. Ge mig ett troligt svar. Enligt mig kommer det från mitt på motorn. Har inte testat att stänga av fläkten om det är den.
https://minfil.org/Z21fk5bcbc/Record_0001.wav
Det låter så jämt både stillastående och när man kör.Varm och kall motor. Om den stått i varmgarage eller ute. Bilen går bra och är välskött.
Bilmodell: Grand Scenic -04 2.0 16v bensin
https://minfil.org/Z21fk5bcbc/Record_0001.wav
Det låter så jämt både stillastående och när man kör.Varm och kall motor. Om den stått i varmgarage eller ute. Bilen går bra och är välskött.
Bilmodell: Grand Scenic -04 2.0 16v bensin
Kent Brixström
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Re: Ljud från motorn, ljudfil finns!
Jag vet vad det där är.
Orsaken är att en vaccumklocka till vevhusventilationen är sliten/dålig.
Man kan få bort det där ljudet genom att montera en resonans box på den slang som går ut från Ovandelen av toppen och in i insugsröret. Svårt att förklara och lite trångt, men fullt möjligt att göra. Har monterat denna resonanslåda på flertalet kundbilar.
Evt måste även vaccumklockan som sitter på Insugsröret ( hö kant av den) också bytas ut.
Orsaken är att en vaccumklocka till vevhusventilationen är sliten/dålig.
Man kan få bort det där ljudet genom att montera en resonans box på den slang som går ut från Ovandelen av toppen och in i insugsröret. Svårt att förklara och lite trångt, men fullt möjligt att göra. Har monterat denna resonanslåda på flertalet kundbilar.
Evt måste även vaccumklockan som sitter på Insugsröret ( hö kant av den) också bytas ut.
Johnny Söderström
-
- Firstname: Kent
- Surname: Brixström
Re: Ljud från motorn, ljudfil finns!
åh jaha okej. Det låter inte alltför avancerat och inte allt för dyrt?
Kent Brixström