Känns lite dött på forumet?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kenzo
Posts: 106
Joined: 20 Dec 2008, 04:46
Firstname: Anwar
Surname: Murad
Location: Skövde

Känns lite dött på forumet?

Post by kenzo »

Är det bara jag eller är det dött på forumet ?

Ta inte åt er nu.. Jag bara undrar lite :)
Uppskattar alltid den hjälp jag får.
Anwar Murad
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Känns lite dött på forumet?

Post by Stymie »

Jo, det är dött ... det diskuterades på årsmötet i CRS, men det blev inga beslut. Tyvärr är vi bara några få som skriver här. De som tidigare var flitiga här klagade på att det kom upp en säkerhetsvarning när man besökte sajten. Därmed hänger de på Facebook mest. Facebook är dock ingen kanal för felsökningar.

Sen tror jag att många kunniga tröttnat på frågor som 'Lampan lyser inte, vad är det för fel?', 'Det låter illa någonstans, vad är det?'', 'Bilen startar inte, hjälp' eller 'Lampan lyser, vad är det för fel?'.

Forumet blir aldrig bättre än användarna!

Mitt tips till alla vanliga bilägare är - laga små skitfel direkt, underhåll bilen minst enligt rekommendationen i serviceboken, se till att laga stenskott och andra rostangrepp direkt, tvätta och vaxa bilen åtminstone en gång per år :roll: . Gör man det blir bilägandet roligare.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Känns lite dött på forumet?

Post by Tony »

tycker det nästan alltid varit dött här.
som sagt innan så är det nästan bara folk som har något problem som är upptaget typ 50 ggr innan.
skittråkigt med folk som säger det låter illa vad är det mmm
verkar inte finnas många som har projekt.
sen är det det där med möjlighet till att lägga upp bilder på FB kan man kasta upp en bild jätte enkelt, nu kan man iaf köra tapatalk här förrut fick man ta externt program och sen lägga in här ,då ville man ju inte göra det.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Känns lite dött på forumet?

Post by Robin »

Joorå, följer skaran.. Rätt dött, men man gör så gott man kan. Gillar inte alltid Facebook upplägget.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Kurtivan
Posts: 51
Joined: 14 Oct 2016, 08:57
Firstname: Berth
Surname: Söderlind
Location: Bredbyn

Re: Känns lite dött på forumet?

Post by Kurtivan »

Just hittat hit pga att jag köpt en R10, en Renaultmodell som även var min första bil.
Redn ställt frågor och fått svar. Jag gillar forum, man får va lite anonym och inte så offentlig som på fb. Länge leve forumet!
Berth Söderlind
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Känns lite dött på forumet?

Post by mange »

Vi har pratat om detta lite tillochfrån i styrelsen, Som Albert säger så blir det inte bättre än de som använder det, men vi funderar på att lägga ih0p ett gäng rubriker så att forumet blir enklare, typ ha dessa istället

Frågor & Svar
Köpråd
Renault Classique
Mitt renaultprojekt/ renovering
Babbel
Prestanda
Träffar
Säljes
Köpes
Administrationsfrågor

Eller kanske ännu färre?

Frågor & Svar
Renault Classique
Mitt renaultprojekt/ renovering
Träffar
Säljes
Köpes
Administrationsfrågor

Och kanske även fixa så att man enkelt kan lägga upp bilder, men det är en senare fråga

Vad tror ni?
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Känns lite dött på forumet?

Post by Tony »

mange wrote:Vi har pratat om detta lite tillochfrån i styrelsen, Som Albert säger så blir det inte bättre än de som använder det, men vi funderar på att lägga ih0p ett gäng rubriker så att forumet blir enklare, typ ha dessa istället

Frågor & Svar
Köpråd
Renault Classique
Mitt renaultprojekt/ renovering
Babbel
Prestanda
Träffar
Säljes
Köpes
Administrationsfrågor

Eller kanske ännu färre?

Frågor & Svar
Renault Classique
Mitt renaultprojekt/ renovering
Träffar
Säljes
Köpes
Administrationsfrågor

Och kanske även fixa så att man enkelt kan lägga upp bilder, men det är en senare fråga

Vad tror ni?
enkelheten att slänga upp bilder spelar nog stor roll. sen är det inte inne med forum och detta forumet har aldrig varit populärt, det är ju bara dom som har problem som hänger här.
kolla projekt hur många sånna har vi tex??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply