Renault på svarta listan

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag får också lyfta statistiken lite :)
Har besiktigat Avantimen, den stackarn har fått stå ute i vinter så skivorna var inte de vakraste men blankt papper blev det ialla fall :D
Jag tycker rubriken i denna tråd borde ändras eller att moderatorer skapar en statistiktråd av den likt en röstningstråd :idea:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Jag besiktade min Laguna II i början på året utan anmärkning.
Och igår fick jag igenom min R5 med 4" för stora fälgar, fel motor och 90mm större bromskivor fram, och rensad inredning, utan anmärkning och på den är jag inte rädd för att bromsarna är rostiga, för den är inte utsatt för ekodriving...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Körde igenom Tjejjens twingo -01 nu i slutet av mars utan anmärkning.

Dock körde Farsan igenom laguna 2:an och den fick påbackning på en styrled. Han bytte alla kulleder i framvagn ! =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Robin wrote:Han bytte alla kulleder i framvagn ! =)
Ja det behövs regelbundet på en Lag II
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Tony wrote:
Robin wrote:Han bytte alla kulleder i framvagn ! =)
Ja det behövs regelbundet på en Lag II
Peter i Helsingborg som har en Lag. II -02'a också nybes. u.a ställde frågan om felen på den, han har ju hört att alla har en massa fel. Men besiktningsmannen sa Nä det tycker jag inte är så speciellt vanligt. Värre är det på V70 och S80 där känns det som det nästan alltid är fel på leder eller stötdämpare.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

besiktade GTT n idag.... utan anmärkning :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
R1313
Posts: 24
Joined: 18 Feb 2011, 11:16
Location: Jönköping

Re: Renault på svarta listan

Post by R1313 »

23% av besiktningsanmärkningarna. Enl.Dagens Nyheter, är ägar relaterade, däck skyltbelysning...
Kan det beror på att den vanlige Renaultägaren är ointresserad av bilar, och bara kör och kör...? Resen av felen borde då vara spindelleder? Vilket i sig inte alls är dyra att byta t.o.m på en Renault märkesverkstad.
Lexus var visst bäst och Megane sämst... (2012). Vem tror ni vårdar bilen bäst...? dessutom får du ju 2 Meganer för en Lexus...
Jörgen Lundin
//Renault Koleos -12, Renault Alpine -89, Renault Alliance -87, Renault 17 -73//
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Renault på svarta listan

Post by Robin »

Håller med där, är extremt sällan jag får en anmärkning på mina renaulter. Men då vårdar man dom också.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
StigR
Posts: 9
Joined: 19 Jan 2017, 18:41
Firstname: Stig
Surname: Rudmark
Location: Jönköping

Re:

Post by StigR »

figgesoft wrote:det verkar som om bilprovningen tar besiktning av megane på väldigt stort allvar.
Dem hittade inget på min....
men jag fick "Ej godkänd" p.g.a. kärvande yttre dörrhandtag.... (plasthandtaget behövde smörjas med silikon....)
Herre jösses!
Ytterliggare en underkänd bil till statistiken...
:wink:
De där påminner om SBP:s barndom.
Bes en tung mc 1963 ( första året vi hade "besiktning")
Hade lindat isoleringsband runt gummit (äkta gummi!) runt gashandtaget, (den gamla modellen klibbig på båda sidor)
Anmärkn på det, man "kunde fastna i gashandtaget".

Retar mig fortf på att jag sålde mc.n för <1% av vad jag kunnat få för den idag... :roll:
Stig Rudmark
Post Reply