Talisman - Vad tycker du?

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
fjohan82
Posts: 9
Joined: 06 Mar 2016, 23:26
Firstname: Fredrik
Surname: Johansson
Location: Nacka

Talisman - Vad tycker du?

Post by fjohan82 »

Hej

Går i bilbytartankar, som vanligt... 8)
Åker för närvarande Volvo, men priserna på dem (läs: V90) är hutlösa. Detta föranleder att kolla efter något annat. Har bla spanat på Talisman, tycker den verkar reko och välbyggd..
Idag var jag och kollade på en demobil med några hundra mil på mätaren. Det var en 160-hk diesel "Intens" med allt (4Control, 19", fläktar och massage i stolarna etc etc). Det enda som inte fanns på den var soltaket.

Någon som har en liknande bil och/eller har erfarenheter av denna modell? Eller som har andra tankar kring Talisman?
Fredrik Johansson
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Talisman - Vad tycker du?

Post by Stymie »

Känner bara till två klubbmedlemmar som har Talisman. Bilen verkar precis som du säger vara mycket välbyggd och välutrustad.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Talisman - Vad tycker du?

Post by Robin »

Var och provkörde en Talisman och kör V60 -15 som firmabil.

Bilen kändes kanon att köra, men det jag störde mig på var att den adaptiva farthållaren stänger av under 30km/h, vilket den inte gör på Volvo. Fördel är att man kan använda farthållaren i stadstrafik och köer.

Sen värmen i ratten var endast 10 i 2 eller 20 över 8 istället för hela ratten. Vet inte om det var fel på den eller om dom snålat på detta. Jag håller väldigt sällan i ratten 10 i 2 ?!

Och 3e var stereoljudet som jag inte kom överens med. Dock hade min bil inte Bose tillägget som säkert är mycket bättre.

I övrigt kändes bilen kanon och sätena och interiören känns väldigt trevlig :)

Jag saknar dock AWD som jag har på Vofflan :)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply