Hej Anders,
Tack för intressant läsning! Jag får hoppas att min klarar sig undan såna där el-hyss, men tack för tipset om renovering av eldosor.
De brukar vara snordyra som nya, men hyfsat billiga att få fixade. (om man hittar firmorna som gör det)
Ja, Dennis har ju hållit på med Renault sedan Hedenhös, finns nog inget som han inte känner till om dem.
Reservhjul fanns inget i min, det såg jag. Jag tänkte "Punkaspray", men de räcker ju inte till i alla lägen förstås. De såldes utan reservhjul?
Det enda som jag vet inte funkar är ena skyltbelysningen, och ena nyckeldosan som sagt.
>> Däremot har jag reagerat på att motorn "går hårt", den låter rått på tomgång. I min C5 är den nästan ljudlös på tomgång. (som har samma storlek på motor)
Är det kanske typiskt för 2-litern i Megane?
>> Nånstans skorrar avgassystemet mot i vissa lägen (typ, just när man kör igång), tänkte ta upp den på en lyft och dra lite och försöka se vart det lägger sig mot.
Annars är det faktiskt inte mycket gnek eller gnissel, bilen har inte gått 15.000 ännu. Det kanske hjälper till.
Förardörren ska justeras lite, den stänger lite osnyggt nu. (inget glapp i gångjärn)
>> Jag kan också förnimma en liten doft av kylarvätska under huven, har inte hunnit titta mer på det än. Man ser ju inget för alla kåpor...
Det är i vart fall ingen syndaflod, har kört 20 mil utan bekymmer, och kylarvätska känns ju lätt igen på doften, behövs inte många droppar innan man känner det.
Gamla bilar har ju alltid lite småfix, så är det bara.
Jaså? Grankulla? Trevligt!
Då kör du förbi mitt på vägen, jag bor 5 km från bron på väg norrut.
Förresten har jag bott (i veckorna) i Sumpan, uppe vid Tornparken.
Tack detsamma!