Renault Megane -01 startspärr

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Larssond79
Posts: 1
Joined: 28 Dec 2017, 18:56
Firstname: Daniel
Surname: Larsson
Location: Piteå

Renault Megane -01 startspärr

Post by Larssond79 »

Jag har problem att starta en Renault Megane -01. Hade först 1 nyckel där det inte gick öppna centrallåset på bilen, kom mig inte för att fixa den och nu slutade även den andra att fungera. Fick låsa manuellt med nyckeln i dörren. Efter att ha bytt batterier kunde jag inte aktivera nycklarna. Kollade säkringen för "ALIM UCH", "Fjärrkontroll/Startspärrsystem", efter det blinkar inte den röda dioden i instrumentpanelen längre, och det går ej starta bilen med någon av nycklarna. Så jag undrar, hur kommer jag förbi startspärren? Och kan jag koda in nycklarna för centrallåset? Läst en del på nätet, men inte hittar nått som fungerar. Mvh / Daniel
Daniel Larsson
apnorrk
Posts: 5
Joined: 09 Dec 2014, 14:39
Location: Norrköping

Re: Renault Megane -01 startspärr

Post by apnorrk »

Har det löst sig med nyckeln?

För att svara på din fråga om fjärren. Nej, den kan du inte programmera själv. Det görs samtidigt som startspärren programmeras (genom diagnostik eller EEPROM) och sedan återsynkas den till bilen.

Skulle bilen "glömt bort" fjärren, men att den ändå varit programmerad till bilen tidigare så kan du prova denna procedur:

Lycka till!

Kan även tippsa om CarKey i Linköping, www.carkey.se, Andreas där har hjälpt mig med nycklar ett par gånger, mycket kunnig.


REMOTE CONTROL PROGRAMMING



1. Switch Ignition OFF and with the RED Immobiliser LED light flashing.



2. PRESS and HOLD the central door locking button on the DASHBOARD until the RED LED LIGHT goes OFF.



3. Keep pressing the central locking button until the RED LIGHT light starts to flash.



4. Wait until the light has flashed the number of times equal to the first digit of the PIN CODE, then RELEASE the BUTTON.



5. PRESS the BUTTON on the dash to lock again until it has flashed the second digit of the PIN, then release.



NOTE : Continue this procedure until all four digits of the PIN have been entered.



6. At this time you can start the vehicle or Program the remote by pointing remote at rear view mirror area and pressing the remote button at least 3 times until the door locks cycle.
Anders Pettersson
Post Reply