Tema/Utseende på forumet?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Linkus
Posts: 38
Joined: 31 Mar 2014, 11:47
Firstname: Linus
Surname: Olausson

Tema/Utseende på forumet?

Post by Linkus »

Tjenare,

Som ni kanske har märkt så är forumet ganska så markant annorlunda mot hur det såg ut förut, detta är på grund av att det har blivit uppdaterat till en helt ny server, samt all mjukvara i bakgrunden är det senaste!

Dock så kan man om man skulle vilja använda sig av olika teman om man nu skulle vilja detta, som det serut nu så är det avstängt dvsa det är forcerat till detta tema som ni ser nu med ganska varma färger samt allt iprincip i mitten.

Skulle man ta och slå på så ni kan välja teman själv så kommer majoriteten av alla trilla tillbaka till standardtemat vilket är ett mycket kallt tråkigt men även bredare tema, detta går självklart utmärkt att själv ändra under sina egna inställningar.

Är det något som ni vill att jag slår på eller skall vi bara låta det vara på detta temat? :racesmile:
I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.

//Linus Olausson
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Tema/Utseende på forumet?

Post by Stymie »

Färgerna vänjer man sig säkert vid. Nuvarande kanske inte är så 'renaultiga'. Saknar nog mest att forumet inte längre är svenskspråkigt. Jag har dock inte några problem med att hantera det.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Linkus
Posts: 38
Joined: 31 Mar 2014, 11:47
Firstname: Linus
Surname: Olausson

Re: Tema/Utseende på forumet?

Post by Linkus »

Stymie wrote: 17 Dec 2018, 09:01 Färgerna vänjer man sig säkert vid. Nuvarande kanske inte är så 'renaultiga'. Saknar nog mest att forumet inte längre är svenskspråkigt. Jag har dock inte några problem med att hantera det.
Oj är det inte svenskspråkigt längre :shock: de får jag kolla upp! Njae jag vet inte om det förra som va grått/vitt/rött va så renaultiga heller :lol:

Lustigt, det är inställt på att ha standardspråk på svenska, om inte annat kan du ändra det själv på din profil, Den lilla gubben uppe till höger->Board preferences->Edit global settings, sedan "My Language"
I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.

//Linus Olausson
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Tema/Utseende på forumet?

Post by Stymie »

Aha! Nu är jag svenskspråkig igen! Tack! Troligen har alla blivit konverterade till Engelska vid övergången till nya forumet.

Som sagt, färgerna är nog något man vänjer sig vid. Tyckte mest att det var lite dålig kontrast mellan länkar inlagda i trådar och bakgrunden.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Linkus
Posts: 38
Joined: 31 Mar 2014, 11:47
Firstname: Linus
Surname: Olausson

Re: Tema/Utseende på forumet?

Post by Linkus »

Stymie wrote: 17 Dec 2018, 11:05 Aha! Nu är jag svenskspråkig igen! Tack! Troligen har alla blivit konverterade till Engelska vid övergången till nya forumet.

Som sagt, färgerna är nog något man vänjer sig vid. Tyckte mest att det var lite dålig kontrast mellan länkar inlagda i trådar och bakgrunden.
Japp, när jag tänker efter så va de nog ett steg jag va tvungen att ta när man uppgraderade från en såpass gammal version till purfärsk!
I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.

//Linus Olausson
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Tema/Utseende på forumet?

Post by Stymie »

FYI ... Hittade en liten bugg. Om du är inloggad och klickar på 'Hem' (vilken som helst av de två) så kommer du till klubbens huvudsida. Klickar du därifrån på forumlänken i menyn så är man plötsligt utloggad ur forumet. Backar man i browsern så är man fortsatt inloggad igen.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Erik.Johansson
Posts: 10
Joined: 10 Nov 2018, 14:04
Firstname: Erik
Surname: Johansson
Location: Stockholm

Re: Tema/Utseende på forumet?

Post by Erik.Johansson »

Jag upplever bekymmer med att att jag inte har rättigheter till olika delar av forumet.
Allmänt om Renault http://forum.clubrenaultsverige.com/viewforum.php?f=8 fungerar inte.
LAGUNA II 2001-2008 FAQ - Lexikon - Genvägar http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... =25&t=9796 fungerar men några länkar där jag testade fungerade inte.
Exempel på en länk som inte fungerar: Byta växelspaksknopp http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... hp?t=11286

Längst ner finns även "Gammla forumet" där jag har rättigheter men det gamla forumet fungerar inte.
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /includes/functions.php on line 4594: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3765)
Erik Johansson
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Tema/Utseende på forumet?

Post by Stymie »

Ett av problemen beror på att det nya forumet huserar under subdomänen crs-forum.clubrenaultsverige.com och det gamla låg under subdomänen forum.clubrenaultsverige.com. Det gör att gamla länkar inte fungerar såvida man inte manuellt ändrar dem till crs-forum ...
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
wY_
Posts: 9
Joined: 08 Aug 2013, 16:59
Location: Stockholm
Contact:

Re: Tema/Utseende på forumet?

Post by wY_ »

Stymie wrote: 13 Feb 2019, 19:43 Ett av problemen beror på att det nya forumet huserar under subdomänen crs-forum.clubrenaultsverige.com och det gamla låg under subdomänen forum.clubrenaultsverige.com. Det gör att gamla länkar inte fungerar såvida man inte manuellt ändrar dem till crs-forum ...
Det ska gå att programmera bort så att en URL byts till en annan. Jag har gjort ett par såna omdirigeringar på min site.
Ev .htacess-filen och ett redirect-kommando. Du hittar nog, annars kan jag återkomma
Gunnar Wesley
User avatar
Linkus
Posts: 38
Joined: 31 Mar 2014, 11:47
Firstname: Linus
Surname: Olausson

Re: Tema/Utseende på forumet?

Post by Linkus »

testar nya versionen av forumet
I'd rather loose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is YOUR story, so don't let someone else write the book.

//Linus Olausson
Post Reply