Renault 4L delar

Annonsera ut din Renault eller dina Renaultdelar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
yxell@tele2.se
Posts: 2
Joined: 01 Oct 2020, 12:49
Firstname: Jan-Olof
Surname: Yxell

Renault 4L delar

Post by yxell@tele2.se »

Jag har en hel del delar till Renault 4L, i varierande skick, för gratis avhämtning. Det finns två bakdörrar, en framdörr, växellåda, startmotor, generator, tändspole, tändfördelare, två förgasare, bensinpump, tuta, expansionskärl, krängningsstag, ratt, domkraft, hela fläktpaketet, luftrenare, termostat, remmar, motorfläktblad, pedaler inkl bromscylinder, mekanik till vindrutetorkare, backspegel, hastighetsmätare, laddningvisare, strömbrytare för körriktningsvisare, strömbrytarna för ljus, fläkt och vindrutetorkarna, kupélampa, positionsljus, 3 baklykteglas, dörrbeslag, samt diverse skruvar, muttrar och stag.
R4L
Posts: 1
Joined: 08 Sep 2020, 18:39
Firstname: Joakim
Surname: Ormi

Re: Renault 4L delar

Post by R4L »

Hej! Såg din annons och blev intresserad.
Jag har tagit hand om en tidig R4L (1123) från 1965. Har svetsat ordning ramen inklusive det besvärliga bakpartiet. Har i princip plockat isär hela bilen. Börjar nu närma mig hopsättningen som skall vara klar till våren. Perfekt "Corona projekt".
Min har 6V system, men jag går över till 12V system av praktiska skäl. Därför är det en mängd delar som jag behöver, exempelvis instrument, fläktmotor osv. I stort sett behöver jag det mesta. Även motorn är är ett frågetecken. Har inte haft igång den och vet inte något om skicket, men utseendet med allt oljesöl tyder på dåligt skick. Växellådan likadan. Liksom drivaxlarna. Jag tänker behålla bilen så det blir arvegods så småningom så alla delar är av intresse. Vidare blir det så småningom resor till bilträffar och där träffar man andra med samma åkommor tror jag. Då kan jag förmedla delar som jag inte själv har behov av till behövande...
Hör av dig om du vill bidra till en god gärning....
Hälsningar Joakim
yxell@tele2.se
Posts: 2
Joined: 01 Oct 2020, 12:49
Firstname: Jan-Olof
Surname: Yxell

Re: Renault 4L delar

Post by yxell@tele2.se »

Hej!
Alla Renaultdelarna som jag skrev om tidigare har hittat en ny ägare!"
Hälsningar
Jan-Olof
Post Reply