Backkamera Clio IV. Hur drar jag denna kabel?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
lossah
Posts: 4
Joined: 26 Jan 2018, 20:35
Firstname: Joakim
Surname: Berg
Location: Söderköping

Backkamera Clio IV. Hur drar jag denna kabel?

Post by lossah »

Hej!

Behöver veta hur jag kommer åt emellan plåten där på bilden. En kabel ska gå från regskylten och in "bakom" plåten. Behöver jag ta bort hela baken, med lysen och hela kalaset?

Image

Tusen tack för svar!
Joakim Berg
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Backkamera Clio IV. Hur drar jag denna kabel?

Post by Stymie »

Den plåten kan du inte flytta på så du får häkta av kofångaren. Nya Clio har en märklig bakluckelösning.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
lossah
Posts: 4
Joined: 26 Jan 2018, 20:35
Firstname: Joakim
Surname: Berg
Location: Söderköping

Re: Backkamera Clio IV. Hur drar jag denna kabel?

Post by lossah »

Stymie wrote: 11 Oct 2020, 20:07 Den plåten kan du inte flytta på så du får häkta av kofångaren. Nya Clio har en märklig bakluckelösning.
Allt detta? https://youtu.be/jpG57yv3Rmk Eller går det att bara ta bort den svarta plasten på något vis och komma åt? Tänker att jag borde kunna lirka upp en kabel underifrån kanske isf.

Image

Verkar vara galet mycket jobb annars imo. :( (iaf för någon som inte kan nåt, haha).

Tusen tack för svar!
Joakim Berg
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Backkamera Clio IV. Hur drar jag denna kabel?

Post by Stymie »

Jag vet inte i detalj, ibland kan det enkla bli komplicerat. Om det går att få bort diffusern enbart så är det bra. I annat fall får du plocka bort bakljusen, släppa på skruvar i hjulhus, bakom lyktorna mm för att haka av hela baken. Kul va?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
lossah
Posts: 4
Joined: 26 Jan 2018, 20:35
Firstname: Joakim
Surname: Berg
Location: Söderköping

Re: Backkamera Clio IV. Hur drar jag denna kabel?

Post by lossah »

Stymie wrote: 12 Oct 2020, 21:36 Jag vet inte i detalj, ibland kan det enkla bli komplicerat. Om det går att få bort diffusern enbart så är det bra. I annat fall får du plocka bort bakljusen, släppa på skruvar i hjulhus, bakom lyktorna mm för att haka av hela baken. Kul va?
Tack för svar! Jag får ev be en bilfirma fixa istället. :D
Joakim Berg
Post Reply