Elektronik CLIO 3 2006-2012 och Megan 3
Moderator: Forumpolisen
Elektronik CLIO 3 2006-2012 och Megan 3
Har rivit runt i en Clio 3 2006 112 HK . Varit på nätet för att hitta var givarna sitter , NADA för en del av dom.
FEL som är , kan starta i bland när den är kall och gå perfekt tills den stoppas och i bland kan den startas varm( sen tvärnit ).
Ett intermetent fel, bättre med tvärnit. Vev/svänghjulsgivaren har en förmåga att ändra värden mellan kallt/varmt. Har
beställt alla 3 givare och ska byta dom ,
Troligtvis är det lika på Megan 3 då det är samma typ av motor i dom
Lägger här upp lite bilder på var givarna sitter. Vev/svänghjulsgivaren sitter på en skitplats bakom mot torpeden. Man får ta bort
allt som är för batteriet och luftrenare för att komma åt. Samt hålla undan kylslangar , det går att ta bort med minsta spärrskaftet och
10:ans hylsa. Trång som F-N och små händer behövs. Angående kamgivaren så sitter den mellan på toppen och går inte att lossa normalt. Det går att
lossa tänddonet till höger och använda minsta spärrskaftet ( går bara att knäppa 1 eller 2 snäpp ) OBS det blir ett hål ner i cylindern som bulten kan
ramla ner i. Sätt en trasa i hålet innan givaren lossas.
Återkommer med resultat
Bilderna för stora , hoppas att ovanstående förklarar placeringar och jobb.
FEL som är , kan starta i bland när den är kall och gå perfekt tills den stoppas och i bland kan den startas varm( sen tvärnit ).
Ett intermetent fel, bättre med tvärnit. Vev/svänghjulsgivaren har en förmåga att ändra värden mellan kallt/varmt. Har
beställt alla 3 givare och ska byta dom ,
Troligtvis är det lika på Megan 3 då det är samma typ av motor i dom
Lägger här upp lite bilder på var givarna sitter. Vev/svänghjulsgivaren sitter på en skitplats bakom mot torpeden. Man får ta bort
allt som är för batteriet och luftrenare för att komma åt. Samt hålla undan kylslangar , det går att ta bort med minsta spärrskaftet och
10:ans hylsa. Trång som F-N och små händer behövs. Angående kamgivaren så sitter den mellan på toppen och går inte att lossa normalt. Det går att
lossa tänddonet till höger och använda minsta spärrskaftet ( går bara att knäppa 1 eller 2 snäpp ) OBS det blir ett hål ner i cylindern som bulten kan
ramla ner i. Sätt en trasa i hålet innan givaren lossas.
Återkommer med resultat
Bilderna för stora , hoppas att ovanstående förklarar placeringar och jobb.
Re: Elektronik CLIO 3 2006-2012 och Megan 3
Bilder
- Attachments
-
- Cliovevaxelgivare.JPG (52 KiB) Viewed 1520 times
-
- CLIOtemgivareutelift.JPG (50.29 KiB) Viewed 1520 times
-
- CLIOkamgivare.JPG (97.79 KiB) Viewed 1520 times
Re: Elektronik CLIO 3 2006-2012 och Megan 3
- Attachments
-
- CLIOvevgivare.JPG (56.77 KiB) Viewed 1520 times
Re: Elektronik CLIO 3 2006-2012 och Megan 3
Fick hem delar i dag , bråkade inte, tog alla 3 st. nu går den som en klocka och startar både varm och kall. Vilken som fallerade är okänt.