Presentera dig här, om du vill

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Torsten_N
Posts: 18
Joined: 07 Jul 2023, 01:01
Firstname: Torsten
Surname: Nilsson
Location: Kristianstad, Skåne

Re: Presentera dig här, om du vill

Post by Torsten_N »

Jaha då var man med Renault igen, Megane 1,6 16V, 2004, kombi. Torsten Nilsson var namnet. Bosatt i byn Venestad en dryg mil sydväst om Kristianstad. Född smålänning, hamnade i Blekinge 1979, emigrerade till Västerbotten 1981 och råkade bli kvar där i 33 år. Sen blev jag pensionär 2014 och var rätt trött på långa vintrar, 130 cm snö o -35 C, så då flyttade hustrun och jag till Skåne och vårt lilla hus i Venestad råkade va det objekt som fanns till hands och rymdes i budgeten för vad vi fick för huset i Västerbotten.

Däruppe jobbade jag i många år på Umeå universitet som lärare i Informatik. Sen var jag 12 år på Västerbottens museum som systemutveclare.

Körde Megane 2000 1,6 mellan 2002 0 2010 o sen en Megane 1,9 dCi mellan 2010 o 2014.Sen åkte jag runt i Citroën Xantia, Citroën C5 och Peugeot 307, kombi allihop. Men nu var det slut m peggan, rost i trösklarna. Den ena svetsade jag för ett par år sen, men när det blev backning på besiktningen nu så kände jag att det fick va va nog, inte meningsfullt att lägga ner pengar o jobb på nåt som troligen inte klarar mer än nåt år till.

Trivdes alltid bra i mina tidigare Renaulter, så nu kom tanken att det var dags att återgå till märket. En presentation av bilen har jag lagt här:http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... hp?t=29759
Torsten Nilsson, Venestad Skåne
Post Reply