Renault Zoe kupevärmare

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Kera
Posts: 3
Joined: 02 Oct 2023, 01:52
Firstname: Jerker
Surname: Tangen

Renault Zoe kupevärmare

Post by Kera »

Är det någon som själv monterat kupevärmare på sin zoe ? Var drog ni i så fall igenom kabeln in till kupèn ? Finns det någon gummiplugg eller liknande i torpedväggen? Har ni låtit verkstaden ta hand om jobbet, så kanske ni kan kolla var kabeln går in genom torpedväggen. Kanske ett kort? Tack på förhand!
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Renault Zoe kupevärmare

Post by Stymie »

Nu vet jag inte vilken version av ZOE som du har, inte heller förstår jag syftet. Du har ju både schemalagd värme och via nyckel/app beroende på modell. Saknar du fjärrstyrningen av förklimatisering via app så går det att beställa det via Renault.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Kera
Posts: 3
Joined: 02 Oct 2023, 01:52
Firstname: Jerker
Surname: Tangen

Re: Renault Zoe kupevärmare

Post by Kera »

Jag har en årsm.2019 med 41kWh. Den schemalagda värmaren fungerarar ju bara om man har laddsladden i. När jag står ex. på jobbet så kommer jag ut till en kall bil. Att starta värmaren med nyckel, ca50m innan jag kommer fram till bilen hjälper ju inte mycket.
Hur fungerar den där appen? Kostar den att ladda hem eller att använda?
Kera
Posts: 3
Joined: 02 Oct 2023, 01:52
Firstname: Jerker
Surname: Tangen

Re: Renault Zoe kupevärmare

Post by Kera »

Stymie wrote: 07 Oct 2023, 10:16 Nu vet jag inte vilken version av ZOE som du har, inte heller förstår jag syftet. Du har ju både schemalagd värme och via nyckel/app beroende på modell. Saknar du fjärrstyrningen av förklimatisering via app så går det att beställa det via Renault.
Jag har en årsm.2019 med 41kWh. Den schemalagda värmaren fungerarar ju bara om man har laddsladden i. När jag står ex. på jobbet så kommer jag ut till en kall bil. Att starta värmaren med nyckel, ca50m innan jag kommer fram till bilen hjälper ju inte mycket.
Hur fungerar den där appen? Kostar den att ladda hem eller att använda?
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Renault Zoe kupevärmare

Post by Stymie »

Det är rätt små pengar för fjärrstyrningsuppkopplingen. Ca 200 kr/år tror jag. Själva appen heter My Renault, men du behöver koppla upp den och då behövs abonnemanget.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply