Strömlösa spolarpumpar - 2007 Espace :cry: (Vindrutetorkarna fungerar!)

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Axa
Firstname: Gunnar
Surname: Westholm

Strömlösa spolarpumpar - 2007 Espace :cry: (Vindrutetorkarna fungerar!)

Post by Axa »

Hei alle sammen!
Noen her som har erfaring av feil som fører til at begge pumpene til vindusspyler og lyktespyler ikke får strøm?

Finner ikke noen sikring dedikert til spylerpumper, og vinduviskerne fungerer som normal både foran og bak.
Pumpene går når jeg kjører de med kabler direkte fra batteriet. Når jeg måler spenning ved kontaktene er det dødd uansett tenning står på. Når jeg slår på fjernlys måler jeg ~0,15V på lyktespylerkontakten. Ellers Ikke noen forskjell uansett hvor mange ggr kjæresten drar i spaken 🙈(Lyktespylerne skal vel gå igang hvert 5e spyling eller noe, og bare hvis fjernlys er på hvis jeg husker riktig..)

Har sjekket alle sikringer i de tre sikrings /rele boksene inkl den som er gjemt bak håndbrekk reglasjet under mellom ratte og førerdøren.

Bilen er en 2007 Espace IV

Mvh
Gunnar Westholm
Hemsedal / Norge
Gunnar Westholm
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: Strömlösa spolarpumpar - 2007 Espace :cry: (Vindrutetorkarna fungerar!)

Post by Stymie »

Hej,
Kontrollera om spaken fungerar som den ska. Byt även ut alla säkringar som du tror hör ihop med spolarpumpen.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply