BRÄNSLEPUMP R5GTE

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Gunnar
Posts: 1
Joined: 25 Jun 2003, 20:38

BRÄNSLEPUMP R5GTE

Post by Gunnar »

Använder flera bilmodeller samma bränslepumpsrelä. På min GTE 88 står det E8,76719,12V/30A. Tack på förhand
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

[:)]Samma relä ta vad du hittar R19,clio,laguna...[:D]
Chiefen
Posts: 7
Joined: 09 Oct 2003, 23:42

Post by Chiefen »

Gunnar!
Var hitar jag bränslepumpsrelät i min GTE 88.
Du har tydligen tittat på ditt. Saken är att jag bara har 8 Volt vid pumpen och vill kolla relät.
mvh
Ronny/Chiefen
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zerotonine »

Har en liten fråga angående relä. Vad gör det?? Asså, hur funkar det?

MVh
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

vad ett relä gör.. det kan användas till att styra en större ström med en liten,det används till att koppla i och ur olika saker,tidsstyrning,mm..tänk om du skulle ha alla kopplingar på instrument brädan och koppla dom själv..Det funkar på det sättet att styrströmmen drar en spole som kopplar in förbrukarna (dom gammla reläerna.).,finns säker nya reläer som fungerar på ett annat sätt,med elektronik. ic kretsar med olika grindar beroende på vad dom anväds till..på det sättet är det lättare att få olika villkor för reläet. men dom gammla har en spole,men det är nog stenålder..det finns säker någon som vet mer om reläer än jag..
Chiefen
Posts: 7
Joined: 09 Oct 2003, 23:42

Post by Chiefen »

Finns inte mycket att tillägga, Enkelt kan man kalla ett relä en fjärrstyrd strömbrytare.
Lennart Christiansson
Posts: 14
Joined: 06 Jan 2004, 19:24

Post by Lennart Christiansson »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chiefen</i>
<br />Gunnar!
Var hitar jag bränslepumpsrelät i min GTE 88.
Du har tydligen tittat på ditt. Saken är att jag bara har 8 Volt vid pumpen och vill kolla relät.
mvh
Ronny/Chiefen
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">[xx(] hur uppträder bilen om detta relä´inte fungerar som det skall??
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

enkelt motorn går inte om relä ej fungerar
Post Reply