Instruktion Scenic bilstereo

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Klocktornet
Posts: 37
Joined: 22 Apr 2004, 13:39

Instruktion Scenic bilstereo

Post by Klocktornet »

Jag har fått det erbarmerliga "lilla" instruktionshäftet från Bilia till min enkla CD-stereo och där står inget av vad jag undrar om.

Då jag är rätt oteknisk undrar jag om det finns någon möjlighet att ändra inställningen på stereon/högtalarna så att ljudet endast kommer fram i bilen eller åtminstone mestadels fram?

Och i detta lilla häfte hänvisas till en "komplett" eller "fullständig" instruktionsbok för stereon - det har de aldrig hört talas om på Bilia. Någon som känner till denna instruktionsbok och eller hur man får tag i den?

Thanx.[:)]
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Det beror ju helt klart på vilket märke det är på stereon i bilen.. men självklart skall Bilia ha manualer, far annars tillbaks å kräv att dom berättar vilken spelare det är du har i bilen, märke och modell och kika sedan på tillverkarens hemsida..

Oftast brukar det gå att ändra fram/bak och det brukar vara på ungefär samma sätt som man ändrar höger/vänster
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

På engelska brukar det heta Fader för fram/bak och Balance för vänster/höger.
Klocktornet
Posts: 37
Joined: 22 Apr 2004, 13:39

Post by Klocktornet »

Tack för utmärkt hjälp till någon som inte ens äger en tumme mitt i handen. Det fixade sig alldeles utmärkt!
Post Reply