Motorfästen

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Motorfästen

Post by zerotonine »

Tja! Letat och letat, hittar ingen som har. kollar alla skrotar och hos många bilaskruvare. Funderar på att tillverka egna nån som kan hjälpa mig med lite mått lr någon som rent av sitter på alla 3? Det är tillen R´5 GTE som det gäller... Foton skulle oxå hjälpa.. Ni kan maila dom till mig på sam.bjornestrand@spray.

Mvh
Sam B
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

vad är problemet ,varför inte orginalet??? och sedan modda dom..
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

-ja volvo kan hjälpa dig .
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Original fästena är inte så dyr hos Benny. Tror det var i runda slängar 200st för dom främre.
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zerotonine »

Tror ni inte att jag redan snackat med dom? Benny kan inte fixa dom. Volvo kan inte, snackade med killen för ca. en vecka sedan tor inte att dom har börjat tillverkas igen... Vill inte modda mina gammla bättre att skaffa GTE.ns så vet man att motorn sitter där den ska....

Ingen som kan hjälpa mig??

Mvh
Sam B
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zerotonine »

Glömde visst att skirva att det inte är motorkuddarna/motorgummi som jag va ute efter. Jag är i behov av själva mettalfästena som sitter på blocket som man sedan skruvar i gummiupphängningen...
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Om du har kollat volvo ,och fått nej.. då är det inte så mycket att hitta på . (behåll org motor).
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zerotonine</i>
<br />Glömde visst att skirva att det inte är motorkuddarna/motorgummi som jag va ute efter. Jag är i behov av själva mettalfästena som sitter på blocket som man sedan skruvar i gummiupphängningen...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

JAHA !! vart lite rädd där ett tag att dom slutat tillverkat motorfästena hehe....haru verkligen kollat på skroten, ja tror det dräller av sådana fästen där.
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zerotonine »

JAHA !! vart lite rädd där ett tag att dom slutat tillverkat motorfästena hehe....haru verkligen kollat på skroten, ja tror det dräller av sådana fästen där.
[/quote]

Dom 20st som jag ringt har inga, kollat fbt.se men sen när man ringer så har dom inga så det är bull. Hade räckt med det bakre fästet då hade man vetat att den satt där den ska. Sen hade man kunnat tillverka egna där fram...
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Javisst ja ...ja har sådana fästen =) ...ehe...fast då får du fasiken ta hela motorn ..
zerotonine
Posts: 80
Joined: 13 Mar 2003, 20:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zerotonine »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Robin</i>
<br />Javisst ja ...ja har sådana fästen =) ...ehe...fast då får du fasiken ta hela motorn ..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Nepp tror jag skippar det =)Lite att köpa grisen i säcken lr nått...
Mvh
Acire
Posts: 149
Joined: 02 May 2003, 18:17
Location: Sweden
Contact:

Post by Acire »

Är det möjligen någon som har motorkuddar att sälja till en Gte-90, vet att Volvo har men har för mig att de var ganska dyra där.
Post Reply