Kabeldragning från dörrarna..

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Kabeldragning från dörrarna..

Post by vargen »

Tänkte tag och fixa till sådana där småsaker som stör, bla så är kablarna nu dragna utanpå fullt synliga om man öppnar dörren.. har någon något tips på hur man kan dra dom genom isokontakt-genomföringsröret eller liknande, hur har ni andra gjort?
Daft__
Posts: 92
Joined: 12 Apr 2003, 15:38
Location: Norway

Post by Daft__ »

det jeg har gjort i min bil er gå direkte vi iso ved spilleren med han/hun iso og lar de kabler bli som de er...
eller man må lage nye genomföringsröret
alnterna tiv 3 blir og bytte ut de kabler i den sio kontakt til noe passer bedre...

Erik.
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

Ett annat tips är att borra hål i dörrkontakten, har för mig att de ska finnas lediga stift hål. Då är de bara å gå igenom med kabeln så, fast de är ju smak sak. De ser ju i alla fall snyggast ut.
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Har pratat med en del och dom flesta har faktiskt lämnat de kablar som finns.. gillar inte idén att "fuska" och bara köra 0,75 där och grövrre i resten av bilen men det lutar väl åt det.. då får jag iaf bort kabeln..

Jo, har funderat på att borra hål i kontakten men jag hade helst inte slitit löst gummit då man inte vet hur poröst det blivit på 10 år..
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

Så farligt torrt e nog inte gummit, i alla fall inte på min kärra..
har haft planer på att byta oså, men de krävs att man ska orka oxå..
Jobbar dagligen med bilstereo, så de krävs en hel del energi att förmå sig själv till att sätta igång..
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

hmm.. nu har jag tänkt om.. jag SKA dra nya kablar.. går inte att använda de gamla då dom går in i mitten av kabelhärvan som går till ALL elektronik i instrumentbrädan.. och klippa kablarna precis vid isokontakten i bilstereon känns lite väl löjligt..
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

Hur har de gått med kabeldragningen, är ju lite nyfiken..
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

hrm.. det går inte att dra till isokontakten eller genom den eftersom den är tät.. så det får bli till att dra i luftkanalerna tror jag.. inte så snyggt när man öppnar men väldigt mycket mer praktiskt.. har jobbat så mycket att jag inte hunnit än :\
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

Ok, ää fram med borren bara.. haha... eller kanske inte...
Post Reply