renault 5 gte cat 88

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kristian lindblom
Posts: 22
Joined: 14 Aug 2004, 20:48
Location: Sweden

renault 5 gte cat 88

Post by kristian lindblom »

hej jag har en r5 gte och gnistan har försvunnit på den och jag tror att det är tändmodulen och nu undrar jag var den sitter tack på för hand
User avatar
Mr. Pink
Posts: 216
Joined: 07 Mar 2003, 21:01
Location: Täby
Contact:

Post by Mr. Pink »

Kolla om tändmodulen får 12v när tändningen är på.
Om inte så skruva loss panelen under handskfacket och då ska det finnas två reläer lösa långt upp till vänter om säkringspanelen. Dessa har jag i alla fall fått vatten i efter en biltvätt vilket resulterade i att tändningen gav upp.
Sontan
Posts: 121
Joined: 25 Aug 2004, 11:02
Location: Piteå
Contact:

Post by Sontan »

Jag har ett liknande problem på min bil men den får ström ändå ut till fördelaren. Ändå ingen gnista. Fördelarlock, rotor eller något annat som kan tänkas vara fel? Funkade inte med ett annat fördelarlock.
kristian lindblom
Posts: 22
Joined: 14 Aug 2004, 20:48
Location: Sweden

Post by kristian lindblom »

jag har nog samma fel på min r5 gte men nu undrar jag vad det kan vara för fel då
Sontan
Posts: 121
Joined: 25 Aug 2004, 11:02
Location: Piteå
Contact:

Post by Sontan »

Tändmodulen va paj på min så nu ha den blivit förpassad till reservdelsbil.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Sontan</i>
<br />Tändmodulen va paj på min så nu ha den blivit förpassad till reservdelsbil.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hallå ! du kan juh inte göra den till reservdelsbil om det bara är tändmodulen som är felande !?

En så pass ovanlig bil (eller börjar bli) kan man inte bara ta ihjäl !

Grejja bilen nu och ändra sälj eller ut och kör med den =)
Sontan
Posts: 121
Joined: 25 Aug 2004, 11:02
Location: Piteå
Contact:

Post by Sontan »

Ja ha en till så de ä lungt, å dessutom ä de väll bättre å han en fullt fungerande än två som är sönder. En ny tändmodul kostade så mycket att den inte är värd kosta på bilen å så behöver den nya vinterdäck med mera.
Dessutom ä de "bara" en TS, delarna gå till en GTS som jag tycker ä mycket snyggare, iaf invändigt.
Om nån vill köpa den eller delar så kan de nog ordnas, men den säljes inte komplett. Karossen är fin men motorn ha tryckt ut olja i kylarvattnet. Hör av er om de ä nåt ni behöver.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

ahh ok. Det är bara "vanliga" femmor. Ja trodde det snackades om GTE:er, dom börjar bli ovanliga ! Men iofs dom är bra roliga TS och GTS också. Funderar på att handla en som vinterbil !
Sontan
Posts: 121
Joined: 25 Aug 2004, 11:02
Location: Piteå
Contact:

Post by Sontan »

Jo de ä bara "vanliga" femmor jag snackar om, inte lika kul som gte men inte tråkiga heller.
Post Reply