Högtalarstorlek fram R19 ?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
plirum
Posts: 23
Joined: 19 Sep 2004, 23:48
Location: Sweden

Högtalarstorlek fram R19 ?

Post by plirum »

Hej..

...Någon som vet vad man kan klämma in för högtalarstorlek i framdörrarna i en R19 16v ?

Var och måttade lite snabbt nyss, men är fortfarande lite förbryllad.. för det första är inte högtalarna jag har nu original (tror jag iaf inte ?), utan ett par rätt kraftfulla JBL högtalare, dock troligen sönderspelade, så det är inget vidare tryck i dem just nu [:p] .. Sen kunde jag inte få fram någon vettig storlek heller, utan enligt min tummstock var de mellan 5,25 - 6,5 ?? hmm.. nu var det iofs rätt mörkt ute, och tummstocken var lite sliten, men ändå... måste vara jag som mäter på felaktigt sätt [:I] .. så...

Någon som vet vilken storlek som sitter i dörrarna (bilen är en R19 16v 92:a) original, och vilken man kan sätta dit ? .. Vill helst ha ett snabbt svar om någon vet, då jag tänkte beställa högtalare redan i kväll helst/alternativt imorgon förmiddag, i hopp om att få dem i arbetsveckan som kommer... Sjävklart ser jag helst att det passar med 6,5:or, men 5,25 går även bra det med, speciellt om det blir en "massa" krångel med att få dit 6,5:orna, då jag inte är på humör för stora stereoinstallationer i 7 plusgrader utan garage just nu...


Tacksam för all info !
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

det skall gå in 6,5 tummare,dom sitter nog i en svart plasthållare,jag har så på min R5 och R25 så det borde vara så,jag hade inte den hållaren på min 5aså jag fick fixa sådana på skroten,dom är skruvade i plåten sedan sitter högtalaren i plasten,man får kapa plasten ganska mycket om magneten är stor men det brukar gå bra,gjorde det för mig...
plirum
Posts: 23
Joined: 19 Sep 2004, 23:48
Location: Sweden

Post by plirum »

..Beställde 6,5:or, så nu är det bara att hoppas på det bästa.. passar säkert på ett eller annat sätt [:D]
plirum
Posts: 23
Joined: 19 Sep 2004, 23:48
Location: Sweden

Post by plirum »

Ville bara nämna att 6,5:orna gick in utan problem, passade väl mer eller mindre perfekt ..sitter bra och spelar bra, så nu är definitivt alla tveksammheter undanröjda [8D]
Post Reply