Styrservoslang till Laguna...?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Jetman
Posts: 7
Joined: 09 Oct 2004, 13:18
Location: Sweden
Contact:

Styrservoslang till Laguna...?

Post by Jetman »

Jag undrar om de finns någon som vet var man kan hitta styrservoslangar(mellan pump och styrväxel) till Renault Laguna -94?
Skulle gärna vilja ha andra förslag än hos orginaldelar, det är rackarns så dyrt där.
Stort tack om någon vill hjälpa mej med det.
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

Antingen kollar du på skroten.. Eller allternativt som jag funderat på att göra. Är att mecka ner systemet, eller kapa av rören precis vid anslutningarna. Och åka till en hydraulfirma, där dom pressar slangar..
De är nog de bästa tipset..
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

Glömde att tillägga att om man kapar bort slangarna å tar med, bör man be dom att preea på skruvanslutningar med koning på..
Jetman
Posts: 7
Joined: 09 Oct 2004, 13:18
Location: Sweden
Contact:

Post by Jetman »

Tack så väldigt mycke för tipset [8)]

Det är jättesvårt att hitta någon skrot som tar tillvara på slangarna av någon anledning. Förstår inte detta när det är en så pass dyr slangbit dehär...[?]

Jag vågar nog inte mecka av slangarna själva. Kopplingen till slangen inne vid styrsnäckan ser lite rostig ut. Tänk om man skulla ha itu hela styrväxeln med....[:(]
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

hmm, ja.. de är precis som min.. ser ut som kex choklad, vid anslutningarna..
Tror att slangarna kostar runt 800 på skroten... De va de priset jag fick när jag leta runt lite..
Men de har inte blivit av att man har bytt..
Angående att koppla loss allt..Så gör som jag nämde tidigare.. kapa precis där slangen slutar och röret börjar. Sen är de bara å skaffa anslutningar med gäng och koning. svårt att förklara.. Men som sagt hör med en hydraul firma..
Jetman
Posts: 7
Joined: 09 Oct 2004, 13:18
Location: Sweden
Contact:

Post by Jetman »

Tack för tipsen, de löste det hela [:D]
zapoq
Posts: 94
Joined: 27 Aug 2003, 19:14
Location: Sweden
Contact:

Post by zapoq »

Blev du av med alla läckage?
Post Reply