Fläktmotstånd - Megane 1.6e RT -96

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tobake
Posts: 6
Joined: 28 Apr 2003, 09:01

Fläktmotstånd - Megane 1.6e RT -96

Post by tobake »

Mitt fläktmotstånd är kaputt. Volvohandlaren trodde att det skulle kosta ca 500:-. Åkte förbi Auto Ojanperä och där skulle det bara kosta 180:-, som hittat helt enkelt. Problemet vara bara att det fanns två olika motstånd att välja på. Ett med sex stift och ett med tio stift. Någon är på forumet som med säkerhet kan säga vilket motstånd som sitter i min bil. Surgubben på Ojanperä trodde att jag tvungen att montera bort det för att få reda på det. Ska det verkligen vara nödvändigt?
Erik R19
Posts: 608
Joined: 23 Mar 2004, 10:31
Location: Sweden

Post by Erik R19 »

mmm tydligen plockar fransmännen in blandade komponenter i samma modell o årgång, har råkat ut för andra delar där det inte hjälper ens med chassinumret för att skilja ut rätt alternativ... Volvos reservdelsmänniskor brukar kunna se i katalogen om det är så illa.
tobake
Posts: 6
Joined: 28 Apr 2003, 09:01

Post by tobake »

Han frågade vilken typ av fläktmotor som satt i bilen. Valeo eller Bosch. Någon som vet svaret på den frågan?
tobake
Posts: 6
Joined: 28 Apr 2003, 09:01

Post by tobake »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erik R19</i>
<br />mmm tydligen plockar fransmännen in blandade komponenter i samma modell o årgång, har råkat ut för andra delar där det inte hjälper ens med chassinumret för att skilja ut rätt alternativ... Volvos reservdelsmänniskor brukar kunna se i katalogen om det är så illa.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Ok, vad jobbigt! Nästan så jag funderar på att köpa helt ny fläktmotor från någon bildemontering istället. För även om fläkten går på fullt blås så tycker jag inte att det blåser särskilt mycket.

Vad kostar en beggad fläktmotor förresten?
Post Reply