Renault Clio RT någon som har denna bil?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jimmy palmblad
Posts: 23
Joined: 08 Jul 2004, 21:15
Location: Sweden
Contact:

Renault Clio RT någon som har denna bil?

Post by jimmy palmblad »

Jag är ute efter ett "pryl fack" som sitter under båda framsätena (men jag är helst ute efter passagerar pryl facket).
Är det någon har detta i sin bil och i så fall om ni kunde kolla upp artikel nummret på detta fack??
Har varit hos volvo o dom kan inte få fram artikel nummret om´dom inte har rätt reg nr (jag har inte en RT själv,men vill ha facket endå).

Tacksam för hjälp

Jimmy
jimmy palmblad
Posts: 23
Joined: 08 Jul 2004, 21:15
Location: Sweden
Contact:

Post by jimmy palmblad »

pratar om en 1999 till 2001 (eller maj 1998 till maj 2001)
jocke_hbg
Posts: 100
Joined: 19 Oct 2004, 03:22
Location: Sweden
Contact:

Post by jocke_hbg »

Hej

Du kan be dom på Volvo att kolla upp Renault-reservdelsnr: 82 00 084 352, "BAC SOUS SIEGE AV" pris ca 19?+moms/st ..... [8D]
Bild: www.jocke.me.uk/SAC_p1_resize.jpg

Vet att volvo har problem att hitta delar till Renault. Tro fan för det när dom måste översätta allt till volvo-nr. Har dom inte Dialogys, Renaults reservdelsprogram hos din volvo-handlare? Eller kan/vill [xx(] dom bara inte använda det?
jimmy palmblad
Posts: 23
Joined: 08 Jul 2004, 21:15
Location: Sweden
Contact:

Post by jimmy palmblad »

Underbart, just den jag söker.
Jo dom har renault programmet, men killen (som jag tyckte var helt okej i huvudet) sa att om han inte har ett reg nr på en Rt så kunde han inte få fram nummret (konstigt tyckte jag o gick in o knappade på datorn själv, (själv utbildad reservdels tekniker) men NIX gick inte sa datorn, skumt skumt.

Men jag ska kolla upp det reservdels nummret.

Tackar så mycket för hjälpen
jocke_hbg
Posts: 100
Joined: 19 Oct 2004, 03:22
Location: Sweden
Contact:

Post by jocke_hbg »

Man behöver inte regnr i Dialogys. Däremot vilken modellkod. Och serienr el tillv.datum, klädselkod kan vara bra at ha också. Men dom uppgifterna brukar hjälpa att bara höfta till. Det tog mig 5 min att hitta den delen du var ut efter. Den ligger som en desida i P.R.
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

För att köpa: Ring Autofrance i Helsingborg eller Bil-Nilsson i Alingsås. Som medlem har du rabatt hos båda två.

/J
jimmy palmblad
Posts: 23
Joined: 08 Jul 2004, 21:15
Location: Sweden
Contact:

Post by jimmy palmblad »

Kanon då vet jag, ska ner till Volvo o få fram reservdels nummret så jag kan beställa delen via helsingborg då.

Ha det gött o tack för hjälpen
jocke_hbg
Posts: 100
Joined: 19 Oct 2004, 03:22
Location: Sweden
Contact:

Post by jocke_hbg »

Du behöver inte åka till volvo. Ring Autofrance direkt vet jag, Benny är informerad av mig att det kan komma förfrågan om denna del :-)
Post Reply