kallstartproblem

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

jocke_hbg
Posts: 100
Joined: 19 Oct 2004, 03:22
Location: Sweden
Contact:

Post by jocke_hbg »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zod</i>



jocke_hbg du sitter inte på fler bilder av sprängskisser över F3N motorn eller en länk till nån sida som har sånt?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Har en del, men jag tänker inte scanna in en hel repmanual och lägga upp [8D][:D]
Något speciellt [?]
zod
Posts: 88
Joined: 19 Oct 2004, 19:10
Contact:

Post by zod »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jocke_hbg</i>
<br />


Har en del, men jag tänker inte scanna in en hel repmanual och lägga upp [8D][:D]
Något speciellt [?]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hehe, på så viss :). Var mest nyfiken om du om hade på datorn.
Erik R19
Posts: 608
Joined: 23 Mar 2004, 10:31
Location: Sweden

Post by Erik R19 »

Jocke, B53C motorn i en TXE ser säkert ut som på bilden men det är ju tantmodellen GTS jag kör.. Dvs monopoint B53B och då ser ingenting lika ut.. utom möjligen ventilkåpan och kylaren ;) Men nu har jag hittat lufttempgivaren så problemet är löst ur min synvinkel
jocke_hbg
Posts: 100
Joined: 19 Oct 2004, 03:22
Location: Sweden
Contact:

Post by jocke_hbg »

Korrekt. Har blandat ihop vilken som var vilken här. [:)]
I en GTS med monopoint heter motorn F3N med suffix 401 eller 402 (automat) och med mulitpoint suffix 441, 442 bl.a.
Men som sagt ditt bekymmer löste sig iaf.
Erik R19
Posts: 608
Joined: 23 Mar 2004, 10:31
Location: Sweden

Post by Erik R19 »

Jepp, tack för hjälpen!
borgis
Posts: 6
Joined: 03 Nov 2004, 15:02
Location: Sweden

Post by borgis »

Hej Jocke.
Det är precis den på bilden du visade.Skulle du kunna visa var temp-sensorn sitter oxå, hittar den väl ändå men lättare om du visar. En annan fråga, när skall bensinpumpen gå, skall den bara gå när motorn går eller skall den bygga upp tryck när tändningen slås på?
Torkelboy
Posts: 10
Joined: 16 May 2005, 20:06
Location: Sweden

Post by Torkelboy »

min tomgång sjunker till 500rpm om jag rör gasen pyttelite......men antar att det är normalt!
Post Reply