Blöt om fötterna på Scenic -00?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
eson
Posts: 1
Joined: 11 Jan 2005, 15:33
Location: Sweden

Blöt om fötterna på Scenic -00?

Post by eson »

Har en Scenic-00 som har en förmåga att ta in vatten vid dåligt väder, inga fuktskador/tecken från taket. Vattnet samlas vid golvet på förar- passagerarsida + golvet i baksätet. Tömde ut ca. 10 liter vatten häromdagen[:)]. Jag har kollat upp dräneringsrör/vägar m m och inte hittat något skumt. Någon som har haft liknande problem eller tips !
Sontan
Posts: 121
Joined: 25 Aug 2004, 11:02
Location: Piteå
Contact:

Post by Sontan »

Kolla dörrlisterna för dom kan läka. De gör dom iaf på R5an jag kör runt i.
Klocktornet
Posts: 37
Joined: 22 Apr 2004, 13:39

Post by Klocktornet »

eson
Hade samma problem som du, dock inte lika mycket vatten. Det visade sig vara löv ovan motorrummet som hade stockat igen någonting för vattenavrinningen och det hade istället letat sig ned vid passagerargolvet fram. Ett tips kan vara att kolla i motorrummet och vid avrinningen under "gallret" nedan vindrutetorkarna.
Erik R19
Posts: 608
Joined: 23 Mar 2004, 10:31
Location: Sweden

Post by Erik R19 »

Uj, det är tydligen många Renå-ägare som är blöta om fötterna...
Prova "sök" uppe i högra hörnet, sök på "vatten golv" så hittar du några artiklar.
Kanske finns något matnyttigt hos Vi Bilägare, såg nån som fick in vatten i en Megane pga en läckande kittskarv på torpedväggen:
http://www.vibilagare.se/felanmalan.asp ... nd=Renault
drene
Posts: 5
Joined: 14 Jan 2005, 10:12

Post by drene »

Min gamla mopedbil (ja det låter dumt men jag e bara 18) den läckte vatten och det stod vatten i bilen och det var pga framrutan... listen runt framrutan så vi tätade rutan och nu läcker den inte..
Post Reply