Omkodning av nycklar till clio sport

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
mjaak
Posts: 81
Joined: 14 Apr 2004, 00:52
Location: Ronneby, Sweden

Omkodning av nycklar till clio sport

Post by mjaak »

Någon som vet på ett ungefär vad det kostar och hur lång tid det tar? Börjar bli lite trött på att låsa upp med nyckeln =))
RolandM
Posts: 296
Joined: 04 Jan 2005, 18:11
Location: Sweden

Post by RolandM »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mjaak</i>
<br />Någon som vet på ett ungefär vad det kostar och hur lång tid det tar? Börjar bli lite trött på att låsa upp med nyckeln =))
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Jag har beställt en ny sändare till min ena nyckel, den kommer gå på 1200 kr inklusive omkodningen och alltihop (sändarbyte i nyckeln + omkodningen) skulle ta 15 - 20 min enligt verkmästaren. Vad enbart omkodning kostar har jag ingen aning om, men det borde väl inte kosta så mycket med tanke på att är relativt snabbt ordnat...

Varför behöver du koda om? Är det batterierna som är slut så är det bara att byta dem och normalt sett behövs ingen omkodning då. Är det sändaren som är paj så behöver den bytas och då behövs omkodningen eftersom koden sitter i sändaren.
User avatar
mjaak
Posts: 81
Joined: 14 Apr 2004, 00:52
Location: Ronneby, Sweden

Post by mjaak »

Jag lämnade in bilen på styling och när jag hämtade den så funkade inte nyckeln. De hade haft bilen strömlös i två månader så mottagaren har troligtvis nollställt sig ...
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

Står inte det i instr boken?
Enkel synkronisering: Håll in c-lås knappen med tändningen avslagen tills dörrarna låser och låser upp.
Sen trycker man på ena nyckeln 2ggr och sen den andra 2ggr.
Testa! Kan funka...
User avatar
mjaak
Posts: 81
Joined: 14 Apr 2004, 00:52
Location: Ronneby, Sweden

Post by mjaak »

Ska testa det ... !!!!
User avatar
mjaak
Posts: 81
Joined: 14 Apr 2004, 00:52
Location: Ronneby, Sweden

Post by mjaak »

Funkade tyvärr inte ... =((
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

Då blir det till att göra en synkronisering med diagnos-datorns hjälp.
Går inte det så är det troligen något fel på nyckeln...
A-K
Posts: 354
Joined: 11 Apr 2004, 19:56
Location: Göteborg

Post by A-K »

Jag tappade min ena nyckelö och då fick jag först ta bort den nyckeln, damt beställa en ny och det gick med inkodning av den nya på 1876 kr.
Post Reply