Renault 5 GTE, GT Turbo, Alpine -Råd och tips?

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Mr G.
Posts: 33
Joined: 29 Jan 2005, 16:58
Location: Sweden

Renault 5 GTE, GT Turbo, Alpine -Råd och tips?

Post by Mr G. »

Vi står i begrepp att köpa var sin liten eldig fransyska och lutar väl åt Renault 5 GTE, GT Turbo eller Alpine snarare än de rätt dyra Peugeot 205 GTI och Mi-16 eller de ovanliga Citroën AX GT och GTI.

Men vad skall man se upp med på en 5:a?
Vad är det för skillnad på de olika modellerna GTE, GT Turbo och Alpine?

Vi har hört att det finns rätt stora utvecklingsmöjligheter med en Super 5:a, att man kan lätt lägga i en Volvomotor i den och att chassiet är överdimentionerat för originalmotorn, är det något någon kan upplysa oss vidare om?

Vi vill ha var sin kryddig småfranska, den ena som förstabil för en färsk körkortsinnehavare i glesbyggd, den andra som livsglatt komplement till en Espace-90:a.
Bilarna skall vara både roliga, driftsäkra och ekonomiska, kanske är det ändå bäst att satsa på en 205 GTI i alla fall, den är ju både välutrustad, går som ett skott och är galvaniserad...

-Vad säger ni med erfarenhet?

MVH: Joël och Gunnar.

P.S:
Är det någon som har eller känner till en liten fransk kryddburk till salu är det bara att maila eller slå en signal förstås! :) Engblom2000@yahoo.fr
0477/230 25 - 0705 209 800.
D.S.
Team_Hink_Racing
Posts: 271
Joined: 05 Feb 2003, 17:07
Location: Sweden
Contact:

Post by Team_Hink_Racing »

hmm, min gtt är forfarande tillsalu, plus att jag har skaffat mig en clio 16v 92 , ungefär 30000 ligger bägge 2 i prisklass
Post Reply