MrSmecker wrote:Renault verkar ha insett sitt problem med sin kvalité och jobbar stenhårt på att förbättra bilarna. Som exempel har garantijobb per såld bil halverats sedan 2004.
Ja lr så har dom slutat betala så många garantijobb

ä seriöst så finns det nog inget bilmärke som funkar så länge som man tycker man betalat för,renault fick lägga lite garantipengar på min, innan den ens gått 8000,intercooler tryckgivare ny programvara,att jag sedan fått lägga drygt 4000kr på dumma småfel,(tidigt slitage bla cp konstruktion åxå) beror nog till stor del på att alla bilar är så prispressade tillverkningsmässigt att vissa saker haverera i förtid,mycket gör det åxå tackvare

vägverket och all saltning,finns ingen bil i världen som fixar det...farsan har en ford eskrot , som har funkat riktigt bra,att man sitter som en påse nötter i den och att växellådan är ett under av okänslighet är ju en sak nu har den dessutom börjart rosta sporadiskt mitt på karossen lite här och där,men driftsäkerheten har varit stor och han har knappt bytt mycket,den har fått agera reservbil många gånger i familjen när våra nyare bilar varit på verkstad bla min senaste 4ggr ....så man kan säga mycket om alla bilar,vissa har man tur

med och vissa inte,därför skall jag byta bilmärke till nästa gång bara för att jag skall testa om en annan biltillverkare kan leva upp till mina förväntningar på en "ny" bil....antagligen inte Kanske passar detta "det var bättre förr" lr var det det

Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen