Här var det olyckor

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Här var det olyckor

Post by kmfdm »

En helt vanlig onsdag, på väg till jobbet...tittar i backspegeln.
Ser en mattsvart BMW med rallybur bakom mig, som sniffar på min Renault-dekal. Den värmer upp med lite slalomkörning för att visa att snart är det nåt på gång...hästkrafterna sprakar bakom Ärtan :roll:
Åsså blir vi omkörda av en MC. Polare till BMW:n. Han ser sig om för att kolla att BMW:n tänker hänga på. Så drar han upp hojen på bakhjulet för att visa: Titta vad jag kan :oops: :oops: zoooom!
Så ser jag i backspegeln hur föraren i det fula mattsvarta tyska monstret gör sig beredd. Här skall det göras lite adrenalinhöjande omkörningar trots mötande trafik. Åsså drar dom iväg, full spruta mot trafikljusen som ligger 500-800 meter längre fram.

Hur kommer det sig att det är så häftigt att visa sin "potens" på allmänna vägar, bland vardagstrafikanter som kanske inte alls är så "duktiga förare" :roll: :? som den våghalsiga MC-ryttaren och BMW-rattaren?

Drive safe!
http://www.wreckedexotics.com/
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
ab
Posts: 104
Joined: 14 Mar 2006, 19:59

Post by ab »

wreckedexotics är en klassiker...

jag har i flera år kollat in sidan bara för att bli avskräckt från att köra fort.

det funkar inte...
Amar Bajric-Anderstorp
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Fortkörning leder inte alltid till olyckor! Men om man gör idiotgrejor och andra medtrafikanter utsätts för fara :evil: :evil: det är onödigt och dumt.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

kmfdm wrote:Fortkörning leder inte alltid till olyckor! Men om man gör idiotgrejor och andra medtrafikanter utsätts för fara :evil: :evil: det är onödigt och dumt.
Ju fortare man kör destu mindre tid behöver man utsätta sej för farliga trafikanter :lol: :lol:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Dennis wrote:
kmfdm wrote:Fortkörning leder inte alltid till olyckor! Men om man gör idiotgrejor och andra medtrafikanter utsätts för fara :evil: :evil: det är onödigt och dumt.
Ju fortare man kör destu mindre tid behöver man utsätta sej för farliga trafikanter :lol: :lol:
HAHA :D :D
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

Dennis wrote:Ju fortare man kör destu mindre tid behöver man utsätta sej för farliga trafikanter :lol: :lol:
We both think alike! 8) :mrgreen:
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
ab
Posts: 104
Joined: 14 Mar 2006, 19:59

Post by ab »

Dennis, jag undrar om det är ok om jag citerar dina visdomsord och sprider budskapet?
:D
Amar Bajric-Anderstorp
A-K
Posts: 354
Joined: 11 Apr 2004, 19:56
Location: Göteborg

Re: Här var det olyckor

Post by A-K »

Som när jag kom för 2 v sen drygt på Lundbyleden här i Gbg, då när man kört genom lundbytunneln o körde mot backaplan o där, så såg jag helt plötsligt en svart BMW 1-serien stående ute i gräset till höger om vägen. Var ganska långt ut i gräset, man kan undra hur den hamnade där.
kmfdm wrote:En helt vanlig onsdag, på väg till jobbet...tittar i backspegeln.
Ser en mattsvart BMW med rallybur bakom mig, som sniffar på min Renault-dekal. Den värmer upp med lite slalomkörning för att visa att snart är det nåt på gång...hästkrafterna sprakar bakom Ärtan :roll:
Åsså blir vi omkörda av en MC. Polare till BMW:n. Han ser sig om för att kolla att BMW:n tänker hänga på. Så drar han upp hojen på bakhjulet för att visa: Titta vad jag kan :oops: :oops: zoooom!
Så ser jag i backspegeln hur föraren i det fula mattsvarta tyska monstret gör sig beredd. Här skall det göras lite adrenalinhöjande omkörningar trots mötande trafik. Åsså drar dom iväg, full spruta mot trafikljusen som ligger 500-800 meter längre fram.

Hur kommer det sig att det är så häftigt att visa sin "potens" på allmänna vägar, bland vardagstrafikanter som kanske inte alls är så "duktiga förare" :roll: :? som den våghalsiga MC-ryttaren och BMW-rattaren?

Drive safe!
http://www.wreckedexotics.com/
ab
Posts: 104
Joined: 14 Mar 2006, 19:59

Post by ab »

bmw 1 serie?

är inte det bara en dålig clio kopia???
Amar Bajric-Anderstorp
User avatar
Clio_fidde
Posts: 780
Joined: 28 Dec 2003, 14:24
Location: Borås

Post by Clio_fidde »

ab wrote:bmw 1 serie?

är inte det bara en dålig clio kopia???
Joo självklart e det så. Kolla bara den här BMW 1-serien. :shock: Kanske en bil för Joel? :wink:

http://videos.247drifting.com/category/ ... CA11CA.htm
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Post Reply