Ska jag våga igen?

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

ab
Posts: 104
Joined: 14 Mar 2006, 19:59

Post by ab »

jag vet,därför skrev jag att amerikanerna börjat snegla åt andra håll.
bla på japan,toyota o nissan börjar ju bli stora...

och lite stolta måste vi väl vara över att nissan säljer bra,de är ju iaf nästan till hälften ägda av renault.

när jag tänker på american idiots så tänker jag på alla pickup hillbillies och esccalade ägare(fattar inte hela grejen)
Amar Bajric-Anderstorp
axet
Posts: 23
Joined: 22 Sep 2005, 23:09
Location: Gävle

Post by axet »

ja jag måste säga att jag är besviken på renault.
Min Megane-99 är körd 8000 mil av en renault mekaniker 50+ och skött som ett barn (jag är 2:e ägaren). Ändå så rostar den friskt, fick stopp på motorvägen med överhettad motor för 1 vecka sen, vindrute torkarna lever sitt eget liv, den drar mycket bensin, det knirrar & knarrar i inredningen, lampan för airbagfel lyser, den läker olja från växellådan...osv.

Tycker det verkar vara riktigt smäck. Min nästa bil blir en volvo....
Niklas Axelsson Gävle
Megane 1.6 16v -00
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

axet wrote:Min nästa bil blir en volvo....
:shock: HAHA den va bra.... då har du inte haft tråkiga Volvo bilar hör jag.. spelar ingen roll vilket märke, alla tillverkare har problem i olika områden...
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
axet
Posts: 23
Joined: 22 Sep 2005, 23:09
Location: Gävle

Post by axet »

chh wrote:
axet wrote:Min nästa bil blir en volvo....
:shock: HAHA den va bra.... då har du inte haft tråkiga Volvo bilar hör jag.. spelar ingen roll vilket märke, alla tillverkare har problem i olika områden...
Nä jag har kört många volvo före denna renault och inte haft så här mycket strul med nån av dom...
Blir en 940 nästa bilbyte... :wink:
Niklas Axelsson Gävle
Megane 1.6 16v -00
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag tycker du ska ha det, eller en gammal amazon ett spett kan ju inte gå sönder så mycket.Modärniteter är ju bara trams :roll:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
axet
Posts: 23
Joined: 22 Sep 2005, 23:09
Location: Gävle

Post by axet »

Dennis wrote:Jag tycker du ska ha det, eller en gammal amazon ett spett kan ju inte gå sönder så mycket.Modärniteter är ju bara trams :roll:
Ja eller så kan man ju bygga bilar med kvalitet.
Hela känslan i renault är ju att det är smäckigt och rappligt och man sitter hela tiden och undrar när skiten ska paja.
Den känslan har jag aldrig fått i mina volvo bilar.
Inte ens i den 740 jag hade som gått 56000 mil när jag sålde den... :twisted:
Niklas Axelsson Gävle
Megane 1.6 16v -00
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag har hört att John Deere är rejäla grejjer :wink: Kanske en sådan skulle passa :idea:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stymie »

axet wrote:
Dennis wrote:Jag tycker du ska ha det, eller en gammal amazon ett spett kan ju inte gå sönder så mycket.Modärniteter är ju bara trams :roll:
Ja eller så kan man ju bygga bilar med kvalitet.
Hela känslan i renault är ju att det är smäckigt och rappligt och man sitter hela tiden och undrar när skiten ska paja.
Den känslan har jag aldrig fått i mina volvo bilar.
Inte ens i den 740 jag hade som gått 56000 mil när jag sålde den... :twisted:
Var inte 740/940 de sista riktiga Volvobilarna? Sen kom ju 850 med massor av trubbel i framvagnen. S80 med elsystem som levde ett eget liv. Kanske V70 är bra, vad vet jag?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

axet wrote:
chh wrote:
axet wrote:Min nästa bil blir en volvo....
:shock: HAHA den va bra.... då har du inte haft tråkiga Volvo bilar hör jag.. spelar ingen roll vilket märke, alla tillverkare har problem i olika områden...
Nä jag har kört många volvo före denna renault och inte haft så här mycket strul med nån av dom...
Blir en 940 nästa bilbyte... :wink:
då har du bara haft gamla volvo inte dom nya, en gammal 740 vad finns det som kan gå sönder i en sådan ?? många renaulter får dålig service på alla bilverkstäder som inte kan göra sitt jobb ordentligt.....skulle en 940 dra mindre än din megane???
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply