Bränslefilter Clio?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Wallander
Posts: 16
Joined: 12 Sep 2006, 21:22
Location: Halmstad/Wernamo
Contact:

Bränslefilter Clio?

Post by Wallander »

Vart sitter bränslefiltret på min Clio 95:a?

Bilen vill inte starta, motorn går runt men tänder inte. Det är nytt luftfilter och nya tändstift, nu tänkte jag byta soppafiltret. Några andra tips på vad som kan va fel?
User avatar
melinder
Posts: 4
Joined: 22 Sep 2006, 10:55
Location: Norra Värlinge

Post by melinder »

Fördelardosan sa de att de var på vår bil när samma symptom uppträdde.

(Men det visade sig senare att det var säkringsboxen....)
Wallander
Posts: 16
Joined: 12 Sep 2006, 21:22
Location: Halmstad/Wernamo
Contact:

Post by Wallander »

Okej men varken Biltema eller Mekonomen har fördelarlock till Clio. Verkar som man måste köpa ett dyrt på Renaultåterfösäljare då? Eller begagnat. Eller passar kanske nåt lock från nån annan modell ex. Renault 5 eller 19?
jokre
Posts: 49
Joined: 13 Oct 2005, 18:47

Post by jokre »

Det kan ju mycket väl vara det som ofta nämns på detta forum = det som melinder skriver - säkringsboxen. Jag är aktiv på flera Renault-forum (förutom det här även i andra länder) och där förekommer detta fel extremt ofta. Finns dock aldrig någon klockren förklaring till felen. Känner tyvärr inte till Clio:ns uppbyggnad, men om den har liknande konstruktion el-mässigt som min Laguna från -97 så kan det mycket väl vara säkringsboxen som är glapp, eller så är det eventuell immobilizer som inte funkar. Om du har immobilizer så kan det ju också vara nycklarna (kodade) som spökar eller motsvarande kontaktplattor i tändningslåset. Kan vara tusen andra grejor också, men börja kolla säkringsboxen.
Jonas Reppe - Östersund
Post Reply