Hej!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

Hej!

Post by 174006 »

Som jag i ett annat inlägg skrev så har jag precise köpt en renault Laguna kombi 02à. Undrar om någon här vet vad som behövs för att efter montera in antisladd`?
Vilken modell va det som hade mest utrustning?
har en Euroline men i handskfaket står det något annat typ previlge eller liknande minns inte riktigt nu och orkar inte gå ner och kolla nu.
En annan sak jag undrar är skall inte alla taklampor tändas när man tänder den där fram i mitteln?
Läste någonstans här på denna sida att man kunde ställa in automatljus så dimljusen lös när det va ljust ute och när det blev mörkt lös dom vanliga hur gjorde man den inställningen?
Ibland när jag kör och skall hissa ner fönster rutorna går dom bara ner typ 5cm åt gången sen måste jag trycka på knappen igen för att dom skall gå ner ytterliggare 5 cm det kvittar vilken av knapparna jag trycker på så gör alla rutor så men sen ibland fungerar dom utan några som hälst problem vad är det som gör det?
Tacksam för hjälpen. MvJ 174006
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Privilege är den franska utrustningsbeteckningen,euroline är ett svenskt påhitt av volvo..elhissarna går i steg om bilen varit strömlös,kör alla hela vägen ner och upp igensedan funkar dom som dom skall.

Antisladd kan du nog glömma ,det skulle du tänkt på innan,Skaffa bra däck kör med insidan på huvudet så klarar man sig utan antisladd...

Taklampor kommer inte ihåg men tror det bara tänds fram..??

Den som har mest utrustning heter initiale (stavning?) sedan privilege

Jag har försökt att få mina ljus att funka så men det går inte på min. tror det va stoppa in kortet vrid på och av lyset 2ggr,men det stog väl där du läste??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

Har inte heller fått igång autoljuset på våran Initiale. Antar att det kom på senare modeller.

Beträffande fönsterhissarna låter det precis som Tony skrev att bilen varit strömlös. Stega ner rutorna ända ner och när du är enda håll ner knappen en sekund eller så. Gör sedan samma procedur uppåt. Rutorna stegar pga antiklämskyddet och då bilen varit strömlös kommer den inte ihåg ändlägena på rutorna.

Antisladd tror jag nog att du får glömma i efterhand. Och hur innerbelysningen tänds kommer jag inte ihåg just nu.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

hej och välkommen... flyttade tråden till ett mer passande forum.

Påminner om att ort och namn skall synas i signaturen enligt forumsreglerna :D
http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4134
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
RolandM
Posts: 296
Joined: 04 Jan 2005, 18:11
Location: Sweden

Post by RolandM »

På Mégane med autobelysning så trycker man in och håller inne yttersidan av ljusreglaget ett par sekunder tills ett pip hörs, då aktiverar man auto läget. Kanske samma på Laguna? Men att dimljusen skulle vara kopplade till det, det har jag aldrig hört.

Utomlands är det vanligt med auto-läge på bilar som tänder / släcker halvljuset när man typ kör igenom en tunnel. Eftersom vi Sverige har lag på ljus på dagtid så är den funktionen helt meningslös för oss och därför, som jag känner till, ej installerad på svenska modeller.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Post Reply