Baslåda i Clio

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
musikvante
Posts: 54
Joined: 01 Feb 2007, 17:41

Baslåda i Clio

Post by musikvante »

Tja, jag har en
Last edited by musikvante on 14 Feb 2021, 18:09, edited 1 time in total.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

om det inte finns ett hål, och man inte vill lämna in den för att borra hål,får man borra ett själv. Det finns inget annat som lämpar sig att koppla in en grov strömkabel till....missar lixom vitsen med grov kabel om man tex kopplar in den till en tunn kabel......
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
musikvante
Posts: 54
Joined: 01 Feb 2007, 17:41

Post by musikvante »

Mm jo de é ju just det att det är ju ganska meningslöst att koppla till en mindre kabel., Så den måste ju fram till batteriet men jag tänkte om det är någon som vet om det finns ett redan befintligt hål så att man slipper borra, känns fel att dra fram borren och gå lös på bilen.
Ricki
Posts: 108
Joined: 11 Jul 2006, 12:17
Location: Uppsala

Post by Ricki »

Jag hittade efter mycket letande en knippe kablar uppe vid pedalerna som gick in i motorrummet. De sitter riktigt tight där med en gummipropp. Men fick efter ca 30 min bökande igenom kabeln :wink: . Satte kabeln på en ståltråd, pressade och sen drog med en tång ifrån motorrummet när det gick att få tag i kabeln där. Bökigt, men slapp iaf borra...
Rickard Löfqvist - Uppsala
Nu: Zoe Icon 109hk -18
Förr: Clio 1.2 -02
musikvante
Posts: 54
Joined: 01 Feb 2007, 17:41

Post by musikvante »

Tackar tackar!
Får kolla det imorgon när det är ljust ute!
Då kommer tålamodet att sättas på prov, och det är ju inte min starka sida, men men. Ha det gott och tack för hjälpen!
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Jag borrade ett eget hål vid passagerar sidan. Gick smidigt och inte speciellt trångt.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
musikvante
Posts: 54
Joined: 01 Feb 2007, 17:41

Post by musikvante »

Får se om jag vågar, men hgelvete vad trångt det var där vid pedalerna, och en jävla massa sladdar där redan =/ så jag kanske borrar iaf. ha de gött
Alming
Posts: 32
Joined: 07 Jan 2007, 19:23

Post by Alming »

-
Last edited by Alming on 20 Jul 2011, 17:42, edited 1 time in total.
musikvante
Posts: 54
Joined: 01 Feb 2007, 17:41

Post by musikvante »

Varför ska allt vara så krångligt :p
Högtalare och dess kablar i bilar är tydligen inte min starka sida märker jag.
Jaja nu ska jag åka till jobbet om nån minut, får kolla på allt när det är ljust ute igen. Kom gärna med mer förslag om ni har några.
musikvante
Posts: 54
Joined: 01 Feb 2007, 17:41

Post by musikvante »

Ingen annan som har något smart sätt att dra strömkabeln till motorrummet?
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

musikvante wrote:Ingen annan som har något smart sätt att dra strömkabeln till motorrummet?
Hört att en del dragit kabeln under bilen och klamrat fast den på lämpliga ställen.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
User avatar
uglynicke
Posts: 180
Joined: 04 Nov 2004, 13:42
Location: Umeå
Contact:

Post by uglynicke »

musikvante

Vill bara påminna dig om reglerna vi har på forumet

http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=4134 Speciellt angående signatur
musikvante
Posts: 54
Joined: 01 Feb 2007, 17:41

Post by musikvante »

Jag var ute imorse i och drog kabeln i "sidoplåten" så att sladden kommer in i kupén via dörren. Får ha det så sålänge tills jag gör det ordentligt. lät ju ganska smidigt att drea den under bilen, men samtidigt inte jättebra, aja.
Clio
jimmy dbstruten palmblad
Posts: 10
Joined: 07 Feb 2007, 08:45
Location: Blekinge
Contact:

Post by jimmy dbstruten palmblad »

Det enda bästa sättet är som Joel skriver o det är att borra håll i torpedvägen "bakom" handsfaket.

Inte så jobbigt (Fast det kan kännas så när man ska behöva borra i en bil)

Du kommer aldrig att se kabeln inuti bilen då och du har även bra fästpunkter i motorrummet att fästa kabeln i.

Jimmy
musikvante wrote:Jag var ute imorse i och drog kabeln i "sidoplåten" så att sladden kommer in i kupén via dörren. Får ha det så sålänge tills jag gör det ordentligt. lät ju ganska smidigt att drea den under bilen, men samtidigt inte jättebra, aja.
Post Reply