Tjolöholm Classic Motor 2007
Moderator: Forumpolisen
Japp vi har ett mindre tält men jag tror att problemet är att det inte går in i en Doffe och ännumindre i en CV
men om någon åker "normal" bil så är det ju inga problem 

Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.

Takräcke? Takbox på 4CVmange wrote:Japp vi har ett mindre tält men jag tror att problemet är att det inte går in i en Doffe och ännumindre i en CVmen om någon åker "normal" bil så är det ju inga problem

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Är det bara du som kommer från Stockholm?mange wrote:Somsagt i en normal bil går det att få med sig
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
Gött Mange - du bangar inte för två träffar på samma helg. Är de Esbjörn som får nöjet att se västkusten igen?mange wrote:Vet inte vilka som kommer med vet att vissa bara åker på gbg träffen. Vi får se när det närmar sig
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Klart att jag vill vara med på båda men jag måste kanske upp till dalarna på söndagskvällen och får jag inte ledigt på måndagen kan det bli lite jobbigt att åka så mycket bil på söndagen men vi får väl se
Hade tänkt att åka räcerdoffe (så man får lite kul på volvo banan). ska bara besikta och provköra lite längre sträckor innan jag vågar att åka 100 mil

Hade tänkt att åka räcerdoffe (så man får lite kul på volvo banan). ska bara besikta och provköra lite längre sträckor innan jag vågar att åka 100 mil

Johan har fått med sig tält från STHLM, så det åker nog upp både på Tjolöholm och Nordiska. Anmäl er innan 27 april direkt till arrangörerna. Tror det finns länk direkt dit under "träffar" "Tjolöholm".
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Johan å Mathias, vi ses på Tjolöholm. Kommer som besökare
för Ärtan ville inte vara med i år. Omålade bromstrummor, ett parkeringsuppslag, bromsoken som ligger på vinden är inte målade (men blästrade) och det behövs nya glidpinnar/damasker, har inte budgeterat för SPA på MrCap heller - skall sterilisera min Lotus Elise istället 

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Synd att man inte får se den ärtiga Meganén...kmfdm wrote:Johan å Mathias, vi ses på Tjolöholm. Kommer som besökareför Ärtan ville inte vara med i år. Omålade bromstrummor, ett parkeringsuppslag, bromsoken som ligger på vinden är inte målade (men blästrade) och det behövs nya glidpinnar/damasker, har inte budgeterat för SPA på MrCap heller - skall sterilisera min Lotus Elise istället
Har du en Lotus Elise?

Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Japp. En hårig med klös iMathias wrote:Synd att man inte får se den ärtiga Meganén...kmfdm wrote:Johan å Mathias, vi ses på Tjolöholm. Kommer som besökareför Ärtan ville inte vara med i år. Omålade bromstrummor, ett parkeringsuppslag, bromsoken som ligger på vinden är inte målade (men blästrade) och det behövs nya glidpinnar/damasker, har inte budgeterat för SPA på MrCap heller - skall sterilisera min Lotus Elise istället
Har du en Lotus Elise?

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Trevligt på Tjolöholm! Sol hela dagen för en gångs skull. Snygga bilar...det brukar det ju vara. Tältet som Johan fick med sig från STHLM funkade fint.
Banderollerna satt fint åxxå, tack vare att Mange styrde upp det hela. Stort tack till Dahlberg o Leffe för banderoller, skyltar, tidningar mm. Det kändes riktigt ombonat
Och det får plats ett bord å fyra stolar i en Kangoo. Den har potential att duga som husbil
Mathias R10 sken i kapp med solen. Har aldrig sett finare exemplar!
Och Johans Doris drog blickarna till sig
Trevligt eftersnack i sportvagnsklubbens monter vid Lotus Elise och Ford GT med Stellan och "Alpine-Leif".
Hoppas resan hem gick bra för Mange i den vilda doffen Le Feroce

Banderollerna satt fint åxxå, tack vare att Mange styrde upp det hela. Stort tack till Dahlberg o Leffe för banderoller, skyltar, tidningar mm. Det kändes riktigt ombonat

Och det får plats ett bord å fyra stolar i en Kangoo. Den har potential att duga som husbil

Och Johans Doris drog blickarna till sig

Trevligt eftersnack i sportvagnsklubbens monter vid Lotus Elise och Ford GT med Stellan och "Alpine-Leif".

Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Bara att instämma i det Pia säger! En mycket trevlig dag på Tjolöholm blev detkmfdm wrote:Trevligt på Tjolöholm! Sol hela dagen för en gångs skull. Snygga bilar...det brukar det ju vara. Tältet som Johan fick med sig från STHLM funkade fint.
Banderollerna satt fint åxxå, tack vare att Mange styrde upp det hela. Stort tack till Dahlberg o Leffe för banderoller, skyltar, tidningar mm. Det kändes riktigt ombonat![]()
Och det får plats ett bord å fyra stolar i en Kangoo. Den har potential att duga som husbil![]()
Och Johans Doris drog blickarna till sig![]()
![]()

"Mathias R10 sken i kapp med solen. Har aldrig sett finare exemplar!" Hoppsan!

Kan förresten säga att Mathias själv också sken ikapp med solen. Upptäckte först i hemväg när man satte sig i bilen att det hettade en del i ansiktet. Typ helt rödbränd som en tomat i fejset

Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Det var trevligt på Tjolöholm. Solbränd blev jag med, svetsarna på jobbet undrade om jag hade svetsat ihelgen.Mathias wrote:Bara att instämma i det Pia säger! En mycket trevlig dag på Tjolöholm blev detkmfdm wrote:Trevligt på Tjolöholm! Sol hela dagen för en gångs skull. Snygga bilar...det brukar det ju vara. Tältet som Johan fick med sig från STHLM funkade fint.
Banderollerna satt fint åxxå, tack vare att Mange styrde upp det hela. Stort tack till Dahlberg o Leffe för banderoller, skyltar, tidningar mm. Det kändes riktigt ombonat![]()
Och det får plats ett bord å fyra stolar i en Kangoo. Den har potential att duga som husbil![]()
Och Johans Doris drog blickarna till sig![]()
![]()
![]()
"Mathias R10 sken i kapp med solen. Har aldrig sett finare exemplar!" Hoppsan!Kul att få höra, men det finns även många andra och fina R10:or!
Kan förresten säga att Mathias själv också sken ikapp med solen. Upptäckte först i hemväg när man satte sig i bilen att det hettade en del i ansiktet. Typ helt rödbränd som en tomat i fejsetMärkte inte av att solen stekte på under dagen
![]()

Johan Larsson, Säffle
Somsagt trevligt som vanligt hemfärden med doffen gick bra var hemma 1:30
Var lite krossad på måndagen.
(efter att man klivit ur efter några mil i doffen så känns allt mjukt
alla sinnen blir avtrubbade
)
Ni hade en jäkla tur att jag styrde upp banderollbiten
såg ju förjävligt ut innan 

(efter att man klivit ur efter några mil i doffen så känns allt mjukt

Ni hade en jäkla tur att jag styrde upp banderollbiten