oken bak brukar ställa till lite problem,självjusteringen på handbromsen slutar att fungera och oftast ser dom ut som på bilden under damasken,då hjälper inte nya klotssar och vajrar utan en renovering av oket krävs,det hjälper inte att justera fram bromsvajrarna till handbromsen om oket inte självjusterar handbromsen och den sjävljusterar inte om armarna inte står i bakersta läget...sebastian wrote:Så då har jag kommit lite längre.
För att få bilen att rulla en månad till har jag varit och besikta denna.
Bussningarna och stagen till k-hämmaren var bytt och gick igenom fint.
Nya bromsarna fram gjorde även de susen och den gick igenom.
Dock läcker avgassystemet fortfarande, trots att jag svetsat det på en del ställen. Men är så dåligt skick på det så det är nog bara att köpa ett nytt.
Handbromsen tar fortfarande dålig dock nu på båda sidorna. Nya belägg bak inhandlade och wirar ska köpas.
Men vilket avgas ska jag välja? Hittar enbart att Meca, Mekonomen och Micro säljer och det verkar vara Walker som jag helst inte vill sätta på. Så vart kan jag hitta catback system till vettiga pengar?
Man kanske skulle gjort om detta till en projekttråd. För mer kommer det bli då bilen är så rolig att köra. Och en projekttråd går det ju faktiskt att lägga in bilder i.
Mvh
Sebastian