Verkstadshandbok Kangoo

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
BJORN
Posts: 3
Joined: 11 Aug 2004, 10:38
Location: Sweden

Verkstadshandbok Kangoo

Post by BJORN »

Hej Alla !
Är det någon som vet var man får tag in en Verkstadshandbok till Kangoo?

Vad jag vet så har Haynes ingen bok till Kangoo ännu.
Andra förslag?

mvh. Björn Holmgren
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

Hej! D beror ju lite på vad du vill ha info om men Kangoo är ju i mångt och mycket väldigt lik ClioII.
Nu menar jag inte att du hittar allt avseende Kangoo i en Haynes bok om ClioII men den kan nog vara till stor hjälp.
BJORN
Posts: 3
Joined: 11 Aug 2004, 10:38
Location: Sweden

Post by BJORN »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cotech</i>
<br />Hej! D beror ju lite på vad du vill ha info om men Kangoo är ju i mångt och mycket väldigt lik ClioII.
Nu menar jag inte att du hittar allt avseende Kangoo i en Haynes bok om ClioII men den kan nog vara till stor hjälp.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tack Robban för svaret,Det är mest lite allmän info som jag är ute efter (konstruktion tekniska data m.m.).bilen är ganska ny (02) och den tänker väl kanske inte gå sönder ännu.Men som alla vet så är inte instruktions-boken någon höjdare. (gäller nog alla nya bilar och mc.)
Tack för tipset i alla fall, jag skall kolla upp clioboken.
Ha de! Björn.
Kangooloon
Posts: 26
Joined: 15 Jul 2007, 20:58
Location: Göteborg

Reparationshandbok Kangoo 1.4

Post by Kangooloon »

Själv har jag en Kangoo 1.4 (motor E7J-780/K7J-701) men Mekonomen hade inte någon reparationshandbok, renorveringshandbok, verkstadshandbok, till Kangoo. Jag frågade om inte motorn finns i någon annan Renault som de har handbok till men det visste han inte?

Är det någon som vet vilken/vilka bilar som har denna motor? Då kan jag köpa handbok för den bilen istället. Helt otroligt att det inte finns någon reparationshandbok för Kangoo när den är så vanlig!

Tacksam för hjälp!

Mvh
Johan
Johan Hasselqvist - Göteborg

Renault Kangoo 1.4 -99 Family
BlåGrön, girafflucka, radiofjärr.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Som det står ovan så har Clio II samma motor
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Kangooloon
Posts: 26
Joined: 15 Jul 2007, 20:58
Location: Göteborg

Post by Kangooloon »

Mekonomen har två nyare clioböcker:
98-01
01-04

antar att jag ska köpa 98-01 då min kangoo är en 99a om vi förutsätter att de använder samma motor i samma årtal?
Johan Hasselqvist - Göteborg

Renault Kangoo 1.4 -99 Family
BlåGrön, girafflucka, radiofjärr.
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Kolla i boken vilka motorer den tar upp. men denna borde stämma bäst överens
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Kangooloon
Posts: 26
Joined: 15 Jul 2007, 20:58
Location: Göteborg

Post by Kangooloon »

Jag köpte mig en reparationshandbok för Clio 1998-2001 vilket behandlar 1.2, 1.4 och 1,6 motorer. Tyvärr är inte alla karosseridetaljer lika men det viktigaste (motorn) är det så jag är nöjd.

Är det frågor kring kapitel eller liknande så ska jag försöka hjälpa till. Att kopiera hela boken är ju olagligt men kopiering av bilder och kapitel i studiesyfte är lagligt :)

Mvh
Johan
Johan Hasselqvist - Göteborg

Renault Kangoo 1.4 -99 Family
BlåGrön, girafflucka, radiofjärr.
emplant
Posts: 3
Joined: 21 Jan 2008, 17:59
Location: Öregrund

Post by emplant »

Det finns en "Pocket mechanic vehicle manual" för Renault Kangoo & ClioII By Peter Russek att köpa. Sök på Amazon eller e-bay. Den ger en del.
Anders Holm
Post Reply