Megane -Ingen Värme-

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
megane_
Posts: 6
Joined: 06 Jan 2008, 20:30
Location: Värnamo

Megane -Ingen Värme-

Post by megane_ »

Hej de så att jag har värme problem i bilen...

Tempen är normal inget konstigt,reglaget till kupefläkten funkar men när man vrider till rött kommer ingen varm ut strömmar bara kall luft ut.

Jag har till räckligt me kylvätska i behållaren, det e ingen spricka i ngn slang o ja har luftat på en skruv som sitter på en av slangarna till torpedväggen,dem som går te värmeelementet det blel ingen märkbar skillnad.

Uppskattar om ngn kan hjälpa mig.

[/b]
J-S. Andersen
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

när du vrider till rött hör man spjälet slå igen mer motstånd för fläckten om det gör det byt eller spola rent värmepacketet om inte kolla om viren till värmespjället öppnar och stänger som det ska
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
megane_
Posts: 6
Joined: 06 Jan 2008, 20:30
Location: Värnamo

Post by megane_ »

Jag har spolat rent värmepacketet de kommer äntligen värme ,även fast man skulle vilja ha det lite mer varmare i kupen:D
J-S. Andersen
rscliosport
Posts: 361
Joined: 27 Dec 2006, 20:26
Location: färentuna (ekerö komun)

Post by rscliosport »

spola igenom igen med varmvatten åt båda hållen med mycket tryck....
emil öberg
clio sport 01
r19 txe 96
crs 1867
megane_
Posts: 6
Joined: 06 Jan 2008, 20:30
Location: Värnamo

Post by megane_ »

jag får la prova med det igen då, vet att den övre slangen var kall dess förinnan medans den undre var varm..det tyder ju bara på att det e täppt ngnstans på vägen..Ska nämna kankse att det var blå glykol innan jag köpte bilen,,men jag köpte röd för att rensa det o trodde det skulle hjälpa kankse har det skapats klumpar ngnstans då.
J-S. Andersen
megane_
Posts: 6
Joined: 06 Jan 2008, 20:30
Location: Värnamo

Post by megane_ »

Det hjälpte inte o spola en gång till får la stå ut me att han värmer dåligt nu.,.men har märkt att det tar längre tid nu för termostaten o nå sin temperatur före "genomspolningen" gick han snabbare upp i arbetstemp.
Kankse borde byta termostaten lr?
J-S. Andersen
Post Reply