Klubbkollektion CRS

Frågor ang. medlemskap, vad klubben står för, hur vi är organiserade, förslag till styrelsen, årsmötet och övrig administration.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Klubbkollektion CRS

Post by kmfdm »

Enligt styrelseprotokoll från årsmötet 2007, är jag villig att ta på mig att ta fram en klubbkollektion. Jag har redan gjort min del av avtalet, dvs - varit i kontakt med leverantör och fått priser på tex t-shirts och andra plagg. Jag har även en uppsjö med kataloger, där det finns allt i klädväg, men även andra saker: tex väskor, cd-cases, mössor, kepsar mm mm.
Möjligheterna är oändliga.
Jag tog fram några prover till årsmötet, som jag finansierade med egna medel, men det ligger ingen ekonomi i att ta fram tröjor och dylikt själv för att visa vilken klubb man är medlem å stöttar.

Jag har haft kontakt med er i styrelsen, och ni tyckte att jag skall kolla av intresset på forumet innan man går ut i Renommé eller på hemsidan. Så, då gör jag det. Det enda tokiga är kanske att det är få av klubbens medlemmar som är ute på forumet, och då nås man inte av informationen...Well well...
Hur många är intresserade av ett hyfsat utbud av klubbkläder? Vad jag funderade på i första hand är tex keps, tröja, jacka, skjorta/blus. Men det finns givetvis andra kläder man kan beställa också.

Finns det intresse så kan det ju vara värt att gå vidare med detta, och göra en samlad beställning i så fall. Lagerhållning finns det tyvärr ingen ekonomi i.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

klart intressant!

Kan du inte skriva i Renommé för att nå fler medlemar?
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

figgesoft wrote:klart intressant!

Kan du inte skriva i Renommé för att nå fler medlemar?
Jovisst skulle man väl kunna göra det. Jag tog faktiskt upp det med representanter från styrelsen, men dom tyckte att jag skulle börja undersöka intresset på forumet innan. Finns det inget intresse på forumet, så finns det inte något intresse bland medlemmarna, fick jag förklarat för mig. Jag kanske är en obotlig optimist, men det kanske stämmer att folk inte är intresserade.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

la upp en fråga under "säljes"

http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=7666

Kanske når fler.
:)
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Jag fattar inte problemet. :evil:

Varför måste en intresseundersökning göras innan man överhuvudet taget tar upp detta i Renommé :x '
Är klubben så förbaskat handlingsförlamad att man helt enkelt inte orkar...
Känner igen detta beteende sedan i somras.

Fröken Nyström är superdriftig och har många bra idéer. Det är väl bara att tuta och köra. Ge henne fria händer så har vi en fin klubbkollektion. Sen är det väl upp till var och en om man vill beställa.
Sedan att det kostar en peng :shock: Det får man väl räkna med.
Kom igen nu, var är alla entusiaster?
Klart man skall visa vilken klubb man tillhör.
Dessutom har jag sett prov på kläderna och även katalogerna.
Vi medlemmar skulle kunna vara mycket välklädda i framtiden.
Bra kvalitet och snygga grejer.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
figgesoft
Posts: 1864
Joined: 21 Aug 2003, 07:33
Firstname: Fredrik
Surname: Sjöholm
Location: Landskrona
Contact:

Post by figgesoft »

Så är det ju alltid med föreningar, varje krona måste vändas och granskas.

Det är bara att bita i äpplet och utföra en undersökning. :wink:
Fredrik Sjöholm - Landskrona / Medlem#1430
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Jag får nog hålla med om att man ibland jobbar,strävar i motvind
för vissa saker!! :twisted:
Men som sagt ta nya tag och visa dom lite sisu!!
Ibland så kostar saker o ting faktiskt!
Klart vi ska visa andra klubbar vilka vi är på
olika träffar,möten i vår,sommar!
Tänk bara på bilträffen i maj på Taxinge!! :D
John Ignell Enviken
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Renommé är enda sättet att nå ut till alla medlemmar.men egentligen varför skall man fråga alla.. om allt görs på beställning kostar det väl inget,så då kan ju dom som vill ha köpa och dom som inte vill låta bli ..men man kan ju skriva i renomme att det finns och köpa...lr??
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Ja det tycker jag med!
Inte alla i klubben som är här inne på forumet gissar jag!
Då är det bättre att ha i tidningen också!
John Ignell Enviken
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tony wrote:Renommé är enda sättet att nå ut till alla medlemmar.men egentligen varför skall man fråga alla.. om allt görs på beställning kostar det väl inget,så då kan ju dom som vill ha köpa och dom som inte vill låta bli ..men man kan ju skriva i renomme att det finns och köpa...lr??
Man kanske inte behöver fråga alla, men info borde ges till alla. Det här kan man ta fram om folk vill ha det! Priserna blir ju lägre ju fler ex man beställer...dvs, ett tryck kan göras på flera olika plagg. Med nästan 400 medlemmar, borde det väl kanske gå att få ihop några som är intresserade, och så gör man en samlad beställning, just för att pressa priser i den mån det går. Kommer man väl till skott, så kan det gå ganska fort att ta fram grejor. Till säsongen börjar 2008, kanske.
Det är ju inte så att min tanke var att klubben skall stå för fiolerna, utan det är ju den som vill ha kläder som får betala för det. Vi får väl se var detta landar...Det gick ju relativt snabbt från idé till verklighet att fixa t-shirts till den nordiska träffen i somras.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Ett enkelt sätt är att sätta upp en gratis webshop med en kollektion hos www.cafepress.com då behöver inte klubben ligga ute med några pengar, inte heller någon tid för administration behövs. Nackdelen med www.cafepress.com är att det ligger i USA och du riskerar tull om varorna kostar för mycket, det finns dock alternativ inom Europa, www.spreadshirt.net/se ganska dyra dock, men jag ska hitta andra alternativ.
Det behöver inte vara ett svenskt tryckeri som trycker upp ett X-antal plagg, det blir så himla mycket dyrare och krångligare då.
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Tycker att vi skall hålla oss till ämmnet. Är ni intresserade av en kollektion?

Men för att förstå det hela lite bättre så tar jag lite bakrund. För några år sedan så gjorde vi en kollektion har även för mig att det stod om detta i renomme men ingen visade intresse. därav denna intresse koll innan vi försöker igen.

Att klubben inte har obegrensat med resurser förstår väl alla därför kan vi inte göra som andra större klubbar och lägga upp lager på varorna.
(Ett litet överslag; vi är ca 300 medlemmar som betalar 250 kr vilket ger ca 75000 kr av detta skall vi trycka tidning och fixa träffar + lite annat. tidningen tror jag kostar ca 15 000 /nummer och vi ger ut 4 nummer, då har vi 15000 kvar att leka med att då ta 8 000 av dessa och bränna på en träff eller kollektion går ju inte. därav kan det nog framstå som vi är lite snåla)

Hoppas att ni förstår vårat dilemma

Hursom som svar på frågan så är jag iaf intresserad av en liten kollektion :D

///Mange en del av styrelsen som välkommnar alla nya ideér och angagemang 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Jag tycker man skall göra enl. följande..
1) Pr ansvarig eller ngn annan tar fram priser vad de olika plaggen kommer att kosta.
2) Förskottsbetalning
3) Produktion, samt en viss överproduktion så att man kan sälja eller ha som priser på träffar.

Det blir lite tung-rott men Klubben binder inget kapital då.Kan ju tom. ge lite vinst :wink:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Dennis wrote:Jag tycker man skall göra enl. följande..
1) Pr ansvarig eller ngn annan tar fram priser vad de olika plaggen kommer att kosta.
2) Förskottsbetalning
3) Produktion, samt en viss överproduktion så att man kan sälja eller ha som priser på träffar.

Det blir lite tung-rott men Klubben binder inget kapital då.Kan ju tom. ge lite vinst :wink:
Det är väl detta som är tanken att man t.ex 1 ggr / år får beställa prylar med förskottsbetalning. Priser har redan pia tagit fram

Dock så kommer det inte att bli någon överproduktion efterssom klubben inte vill binda pengar i kläder (t-shirts och kepsar kanske går att trycka upp flera av men det får vi se)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Mange skrev.Priser har redan pia tagit fram
Var hittar jag dom :?:
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply