fråga vad dom tar för växelgafflarna i stål...Tumic wrote:Jag får ringa till dom på måndag då
![icon_up [smilie=icon_up.gif]](./images/smilies/icon_up.gif)
Moderator: Forumpolisen
Har ett motorrecept på gång , har trimkam till 8v,sedan har jag lite hemligheter för mig.. men portat ,balanserat,större avgasventiler,trimkammen,eget insprut skall det bli + som sagt lite hemligheter..Tumic wrote:Skall göra detta, gafflarna samt försträkningsplåtar, men plåtar kan man bygga själv. Vad blir receptet på din motor då?Tony wrote:fråga vad dom tar för växelgafflarna i stål...Tumic wrote:Jag får ringa till dom på måndag då
Säg bara inte att en stressfläkt ingår i dom planerna?Tony wrote:Har ett motorrecept på gång , har trimkam till 8v,sedan har jag lite hemligheter för mig.. men portat ,balanserat,större avgasventiler,trimkammen,eget insprut skall det bli + som sagt lite hemligheter..Tumic wrote:Skall göra detta, gafflarna samt försträkningsplåtar, men plåtar kan man bygga själv. Vad blir receptet på din motor då?Tony wrote: fråga vad dom tar för växelgafflarna i stål...
har dock fått låna en motor av en jobbarkompis,som jag kan kasta i tills jag gjort min motor färdig,då jag vill ha ut bilen i sommar. så kan det bli att jag åker F7P i år (hoppas bara att ingen fattar att den inte skall sitta i gte)![]()
då får jag mycket mindre jobb,för han har boxen och allt,då kan jag löda ihop mitt sprut och mappa hur jag vill,och bygga ihop motorn under året och vintern som kommer, så har jag ännu värre bil 09.. 95-137hk i år och 137-150++ nästa år
finns så mycket träffar i maj redan som man måste bli klar till.
det är väl synd att säga att det är skapligt med plats,det är väl just skapligt om man har en 8v motor,tippar man i en 16v försvinner utrymmet ganska fort..Tumic wrote:Kanoners men det är väl ganska skapligt med plats i motorrummet i dessa bilar?
Får motorn min till veckan är som en barn på julafton nu