Renault 19 TXE säljes

Annonsera ut din Renault eller dina Renaultdelar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Benne
Posts: 6
Joined: 20 Jan 2008, 22:01
Location: Lindome
Contact:

Renault 19 TXE säljes

Post by Benne »

Hej!
Jag har en R19 TXE från 91 som jag funderar på att sälja. Men är inte säker för jag gillar bilen ändå. Men har köpt en nyare Megane ist.

Iaf. Om någon är intresserad och kan ge mig lite för den så :)
Dess problem är att det gick sönder 4 saker på en gång för den:

Höger bakre stötdämpare (dock har inte baken rasat i backen som jag vet kan hända) Höger främre hjullager. Avgasröret vid katalysatorn (röret läcker bara och bilen går att köra med). och en gummibussning vid framhjulet.

Dess motor och växellåda fungerar bra. All elektronik fungerar bra bortsett från centrallåset som ofta bara orkar låsa upp förardörren.
Bilen kan fås med antingen avdubbade vinterdäck (nya) eller nedslitna sommardäck (billigare).
Bilen har inte mycket rost. men är fd krockskadad så lite vid främre vänstersidan är lagat med plastic pudding. En framlykta är helt ny.
Kamrem byttes vid 22000mil och bilen har gått 24000 mil.
batteri är väldigt nytt. generator är nyss bytt.
Jäklar, det mesta är nyss bytt :P
(under de år jag haft den har jag bytt hjullager på båda bakhjulen, fjädring båda framhjulen, både bromskivor och ok fram och trummor bak är fixade för 3 årsedan) bensinpump byttes 2002.
Bilen har 1.75l-motor med multipoint. 90hästar, färddator (som fungerar bra) osv. Dess hastighetsmätare vobblar när man kör, men har aldrig falerat annars :)
En till estetisk defekt är att dess motorhuv är väldigt matt i lacken numera.
Men den har som sagt lite rost. Bara en liten fläck på bagageluckan.
(passerade de senaste 2 besiktningarna på första försöken) men får körförbud nu i februari då jag inte bemödat mig med att besikta den pga felen som uppstod. UGH; jag borde gjort besiktningen redan i oktober innan allt gick sönder....

Så, jag ångrar mig lite eftersom det mesta är bytt. Men nu när 4 saker på en gång gick sönder och bilen är 17 år gammal så bytte jag till en Megane '97 med 1.6l-motor.


Om ingen är intresserad av att köpa. vad tror ni? är den värd att laga och spara som reservbil?
Post Reply