Bagasjerommet på Renault 8/10

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

owa wrote:Hei

Pølselist anskaffet. Men hvordan er pansret foret opp på sidene bakerst ? I midten sitter jo panserlåsen, men jeg antar det skal være understøtting på sidene ? Er det gummiknotter eller lignende ?

Takknemlig for hjelp.

Hilsen
Øyvind Warhuus, Vikersund
På sidorna fram sitter listen bara trädd på falsen som går upp från framskärmarna. Man kan fixera den med lite karosserikitt invändigt innan man trycker dit den, så sitter den bättre. Eller om du menar till motorhuven bak så är det speciella "gummiknotter" som sitter fast ner i skärmfästet på ett par ställen....
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
owa
Posts: 69
Joined: 09 Aug 2007, 13:06
Location: Vikersund , Norge

Post by owa »

Mathias wrote:
owa wrote:Hei

Pølselist anskaffet. Men hvordan er pansret foret opp på sidene bakerst ? I midten sitter jo panserlåsen, men jeg antar det skal være understøtting på sidene ? Er det gummiknotter eller lignende ?

Takknemlig for hjelp.

Hilsen
Øyvind Warhuus, Vikersund
På sidorna fram sitter listen bara trädd på falsen som går upp från framskärmarna. Man kan fixera den med lite karosserikitt invändigt innan man trycker dit den, så sitter den bättre. Eller om du menar till motorhuven bak så är det speciella "gummiknotter" som sitter fast ner i skärmfästet på ett par ställen....
Huven=panser ???
- R10 Major
- R5 GTS
- Laguna
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

owa wrote:
Mathias wrote:
owa wrote:Hei

Pølselist anskaffet. Men hvordan er pansret foret opp på sidene bakerst ? I midten sitter jo panserlåsen, men jeg antar det skal være understøtting på sidene ? Er det gummiknotter eller lignende ?

Takknemlig for hjelp.

Hilsen
Øyvind Warhuus, Vikersund
På sidorna fram sitter listen bara trädd på falsen som går upp från framskärmarna. Man kan fixera den med lite karosserikitt invändigt innan man trycker dit den, så sitter den bättre. Eller om du menar till motorhuven bak så är det speciella "gummiknotter" som sitter fast ner i skärmfästet på ett par ställen....
Huven=panser ???
Jag menar motorhuven, alltså bakre luckan över motorn. Vet inte vad "panser" är på norska :? :wink:
Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
owa
Posts: 69
Joined: 09 Aug 2007, 13:06
Location: Vikersund , Norge

Post by owa »

Vet inte vad "panser" är på norska Confused Wink

Ikke jeg heller, men det er ordet for lokket som er over motoren. Men hva ordet egentlig betyr, eller hvor det kommer fra, har jeg ikke anelse om. Kanskje det kommer fra Frankrike, som alle andre "bil-ord" ???

Eks: pinjong, kardang osv......

Hilsen
Øyvind Warhuus, Norge
- R10 Major
- R5 GTS
- Laguna
Post Reply