Fosters nej bevare mig väl för den ölen.
Andra dagen här nere igår va vi och tittade lite på banan o allt runt ikring.
Allt från V8 supercars(som DTM ungefär fast lite mer standard) även gamla vagnar från gamla Can AM serien på 70 talet samt förkrigsbilar.
Det som slog mig var att den vanliga vagnparken här nere är ungefär som hemma i svedala med både citroën peugeot renault volvo saab samt övriga europeiska bilmärken förutom de inhemska Holden och ford.
Klockan härnere är just nu strax efter 9 på morgonen och värmen är redan rätt hög runt 28 grader.
Resan ner var rätt så seg även om man inte var så länge i luften runt 14timmar så tappade man ju en hel dag med tanke på tidzonerna.
Strax är det dags för första träningen kl 10 sedan kl.14.
Igår när vi gick ner till Albert Park så sprang Nick Heidfeld förbi oss iklädd tävlingsdräkt och hjälm, de spelade in någon reklamfilm.
Jag tycker dock att tröjorna för de olika teamen e lite halv dyra, en vanlig piké kostar ca 140au$ dvs 800sek.
Uppdatering:
Första träningen avklarad Alonso på en 6e plats, Piquet jr snurrade efter ha åkt lite offroad i graveltrap.
Ljudet dels när dom bromsar in och växlar ner samt accar iväg är helt obeskrivligt. Prova knäpp med fingrarna det snabbaste du kan sedan halverar du den tiden så förstår du hur snabbt växlingarna går.
För er som har hört 4wd rallybilar i skogen med sina responssystem som smäller o knattrar likt ett automatvapen så låter det ungefär när dom har släppt gasen o växlar ner.
Jag sitter precis i startkurvans graveltrap så det ska bli mkt intressant att se när alla bilarna ska igenom första kurvan för det är inte direkt brett.
Lite bilder samt film från både gårdagen samt dagens:

VARMT O VARA MASKOT